טיפים שימושיים למי שרוצה לחזור למוטב אחרי ביצוע עבירות תחת השפעת סמים או אלכוהול

אלכוהול או סמים עלולים לגרום לכל אחד, להתנהג באופן מוזר או בלתי צפוי. במצבים קיצוניים, משתמשים בסמים או באלכוהול עלולים לנקוט אלימות קשה נגד אחרים או לבצע עבירות חמורות, מבלי להתכוון לכך. אם ביצעתם עבירה תחת חומרים משכרים, סמים, אלכוהול או כל חומר משנה תודעה, תוכלו להשתקם. אפשר לחזור למוטב, אף פעם לא מאוחר.

קודם כל, להיגמל

להתייסר בגלל עבירה זה בהחלט לא נעים. אבל התייסרות מסוג זה יכולה להיות צעד ראשון לקראת פתיחת דף חדש. לפני שאתם רוצים לשנות את עתידכם, שימו את האצבע על המקום שגרם לכם ליפול למקומות קשים ומייסרים. יתכן שנפלתם לאלכוהול או לסמים בגלל אהבה נכזבת, בגלל עסק שכשל או בגלל סיבות אחרות. כעת, כדי לחזור למוטב התחילו עם גמילה מסמים. אנו לא אומרים שזה קורה ביום אחד. זה ללא ספק תהליך שרצוי לעבור בעזרת תמיכה מתאימה. אבל אחרי הגמילה, תוכלו להרגיש ולהתנהג כמו אנשים חדשים.

עזרו לאחרים שהיו במצבכם

אם אתם רוצים לחזור למוטב, תוכלו להמשיך עם עשייה חברתית חשובה ביותר. תוכלו למשל ליצור קשר עם מרכזי גמילה פרטיים, על מנת לתמוך באנשים שהיו במצבכם אך עדיין לא נגמלו. זו הרגשה שקשה לתאר במילים, לעזור לאנשים שנפלו, לפני שהם יעברו עבירות קשות או חלילה יפגעו בעצמם. תמיכה בנגמלים תהפוך אתכם לאנשים טובים יותר, ותחוו סיפוק עצום.

אל תבודדו את עצמכם

מי שביצע עבירות תחת השפעת סמים או אלכוהול, עלול לייסר את עצמו ולבודד את עצמו. אבל אם אתם מרגישים מדוכאים ושפופים, מסתגרים לבד בבית או מתפטרים מהעבודה, זה לא פתרון. להפך. כדי לחזור למוטב, כדאי שתשאבו כוח מאנשים אחרים. זה נכון בתהליך גמילה, אבל לא רק בו. נמצא כי אנשים שמקיפים את עצמם בחברים טובים, שמוצאים פעילות ועניין בחיים, מצליחים לחזור להיות אנשים מועילים וחברותיים. אם אתם מרגישים מבודדים, נסו להיעזר בפסיכולוג או חדשו קשרים עם אנשים טובים שהכרתם בעבר.

רכשו מיומנויות שיעזרו לכם בחיים

בתהליך של חזרה למוטב, כדאי לרכוש מיומנויות חדשות, שיעזרו לכם בחיים. אם עברתם עבירת תנועה וחסר לכם ביטחון על הכביש, תוכלו לעבור קורס בנהיגה נכונה. אם קשה לכם להשתלב בשוק העבודה, חפשו קורסים מקצועיים עדכניים דרך לשכת התעסוקה או באופן פרטי. ברגע שיהיו לכם כישורים והכשרה, מעסיקים יתנו לכם הזדמנות. זה נכון במיוחד אם תהיה לכם מוטיבציה גבוהה ותראו שעשיתם שינוי בחיים.

להרגיש טוב – לעשות טוב

כחלק מתהליך שיקום מתמשך, יתכן שתעברו ימים לא פשוטים, לפעמים קשיים להירדם, דיכאון או אכזבה. כדי להרגיש טוב יותר ולעבור בדרך החיובית של שיקום וחזרה למוטב, תוכלו:

  • להתחיל לעשות ספורט – אימון גופני קבוע ממריץ את הגוף ונותן מצב רוח טוב, בלי חומרים משני תודעה. הידעתם? הגוף מפיק באופן טבעי אנדורפינים, בזמן פעילות ספורטיבית. תרגישו טוב יותר, זה בדוק.
  • תשנו יותר – אם אתם עייפים, זה סוחב אתכם נמוך. הקפידו לישון טוב, לנוח ולהתרענן. ברגע שתתנו לגוף את המנוחה הנחוצה לו, יהיה לכם קל יותר לרתום את האנרגיה למעשים טובים, למעשים חיוביים, לעבודה, למשפחה, לחברים.
  • תאכלו בריא – אכלו בריא. תזונה בריאה תגרום לכם להרגיש יותר טוב וזה גם יעזור לכם להישאר נקיים מפיתויים לא רצויים.
  • טכניקות הירגעות – תוכלו להשתמש בטכניקות של הירגעות, יוגה, מדיטציה, הקשבה למוזיקה או תפילה. כשהנפש רגועה, תהפכו לאנשים טובים יותר וחיוביים יותר.
המאמר הועיל לכם? שתפו גם את החברים
עורך דין גיל באיער

עורך דין גיל באיער

גיל באיער הינו עורך דין פלילי מהותיקים בישראל. בעברו, כיהן עו"ד באיער כתובע משטרתי וצבר ניסיון רב שנים בהופעה באלפי תיקים פליליים ודיוני מעצר (כולל תיקי נוער) הן כתובע והן כסנגור. בשנת 2009 היה מועמד לכהונת שופט.