החזקת חומר תועבה

תמונה ראשית עו"ד גיל באיער

ההגנה בעבירה זו הנה על קטינים, אם בישראל ואם מחוצה לה, אשר אינם מסוגלים, מפאת גילם, להפעיל את אותו שיקול הדעת המצופה מבגירים, ומשום כך – קל יותר להפעיל עליהם מניפולציות שונות ולצלמם בעירום.

החזקת חומר תועבה – מהי המחלוקת המשפטית?

סעיף 214 (ב3) לחוק העונשין מעגן בחוק הישראלי את עבירת החזקת חומר התועבה. מדובר בעבירה של הורדת והחזקת תכנים המכילים תמונות וסרטי עירום של קטינים מתחת לגיל 18.

רשויות אכיפת החוק ברחבי העולם כולו, בישראל ומחוצה לה, מייחסים חשיבות רבה לאכיפתו של איסור שכזה ועל כן ניתן להבחין, בשנים האחרונות, במגמת הגברה של שיתוף הפעולה בין רשויות החוק בין מדינות בהקשר זה.

הרחבתו של שיתוף הפעולה דנן נועד למנוע מצב בו עבריין המין שמחזיק ברשותו ואף מפיץ תכני תועבה יחמוק מעונש – ואין זה משנה היכן הוא נמצא בכל רגע נתון.

החזקת חומר תועבה

למען הסר ספק, עצם הצפייה בחומרי תועבה המכילים דמויות של קטינים אינה מהווה עבירה על פי החוק, אך הורדת הקבצים למחשב האישי ושמירתם בו תיחשב להחזקה ומכאן שהיא תהווה עבירה.

בהקשר זה יודגש, כי בעת ניהולו של תיק עבירת מין מסוג זה יהיה על התביעה להוכיח כי גם אם נמצא חומר תועבה על מחשבו של נאשם, הרי שבעצם שמירתו הפעיל הנאשם את היסוד הנפשי ולמעשה התכוון לשמור אותם על מחשבו והדבר לא נעשה בטעות ובתום לב.

היסוד העובדתי, קרי, עצם הימצאותם של הקבצים – לא יספיק להרשעה.

הפסיקה הלא עקבית בסוגיה במדינת ישראל מלמדת על המחלוקת המשפטית שמעוררת שאלה זו.

באופן טבעי, גם בתי המשפט מתייחסים בחומרה רבה לעבירה זו, ולמעשה, מדובר באחת מעבירות המין הנאכפות ביותר בשנים האחרונות. העונשים בגין ביצוע העבירה עלולים לנוע בין מאסר על תנאי ועבודות שירות באם מדובר בקבצים בודדים, למאסר בפועל באם מדובר במאות או באלפי קבצים, על אחת כמה וכמה, באם מיוחסות לנאשם עבירות נוספות כמו התכתבויות בעלות אופי מיני עם קטינים וקטינות, אשר עשויות להקים עבירות על פי החוק למניעת הטרדה מינית.

ממאסר בפועל לעבודות שירות ומאסר על תנאי – מדוע אתם זקוקים לעורך דין פלילי ומנוסה?

עו”ד פלילי מנוסה ובעל מוניטין המכיר את תקדימי הפסיקה השונים על בוריים, יכול לסייע לאדם שנאשם בהחזקת חומר תועבה להימנע ממאסר בפועל. הסיכוי להגעה להסדר מסוג זה יגדל, כמובן, באם מדובר באדם שזוהי מעידתו הראשונה.

יודגש, כי היחס המחמיר אותו מעניק בית המשפט לחוטאים בעבירה זו, מוביל, בדרך כלל, לעונשי מאסר כבדים שמטרתם להרתיע את עברייני המין של המחר.

מכאן, ברור, אפוא, שלניסיונו המקצועי של עורך הדין המייצג את הנאשם – עשויה להיות השפעה מכרעת על תוצאות ההליך.

אנו, במשרד עורכי דין גיל באיער מתמחים בייצוג חשודים הנאשמים בהחזקת חומר תועבה. באם הנכם או מי ממכריכם חשוד או מואשם בהחזקת חומר תועבה אנו מציעים לכם לפנות אלינו עוד היום, כך שנוכל לעשות ככל יכולתנו על מנת לסייע במזעור הנזק שעלול להיגרם לו בטווח הקצר והארוך כאחד.

נעים להכיר

עו”ד פלילי גיל באיער

הרוב המכריע של הלקוחות שמגיעים אלי למשרד הם נורמטיביים. אבל יש להם מכנה משותף אחד: אצל רובם מדובר בפעם הראשונה שהם נחקרים בתיק פלילי והם נמצאים במצב רגשי לא קל. יתכן שמדובר בעבירה שהם ביצעו, בלהט הרגע, וייתכן שבכלל מדובר בעלילת שקר או בהוצאת דברים מכל פרופורציה.

בכל אותם מקרים, אני נמצא שם עבורם כדי לתמוך, להכיל וכמובן להעניק להם את השירות המקצועי הטוב ביותר שאני יכול לתת, תוך שאני מסביר להם, מראש, את הסיכויים ואת הסיכונים. מכיוון שעבדתי, בעבר, כתובע משטרתי ויש לי ניסיון רב, אני מכיר את כל הטריקים וה”שטיקים” וחושב מחוץ לקופסא.

ודבר אחרון ומאוד חשוב, מבחינתי: אני תמיד אהיה זמין עבור לקוח שמתקשר אלי להתייעץ או לשאול שאלה או סתם רוצה לדבר.

עורך דין פלילי גיל באיער

למה לבחור במשרד עו"ד גיל באיער

תובע משטרתי לשעבר המכיר את עבודת המשטרה "מבפנים"

עו"ד פלילי משנת 1998 ניסיון באלפי תיקים פליליים

הקשבה, תמיכה וליווי אישי בתהליך רגשי מורכב וקשה

מחשבה חדה
ותמיד מחוץ לקופסא

מועמד לשעבר
לתפקיד שופט

מאות המלצות אישיות ואותנטיות מלקוחות

הלקוחות שלנו מספרים

משרד עו”ד גיל באיער זכה למאות המלצות חיוביות (ר׳ למטה)

5.0 ★★★★★ (מעל 200 המלצות)

פתרונות המשרד

עבירות אלימות

עבירות סמים

עבירות מין

עבירות נוער

עבירות רכוש

סדר דין פלילי

מאמרים קשורים