בעילה אסורה בהסכמה

תמונה ראשית עו"ד גיל באיער

לכאורה, המושג בעילה אסורה בהסכמה טומן בחובו סתירה מבנית שכן אם מדובר במעשה שנעשה בהסכמה, הרי שלא ניתן לייחס לבועל אחריות פלילית. בפועל, מדובר בעבירת מין חמורה שלצידה 5 שנות מאסר.

מה העונש על בעילה בהסכמה?

סעיף 346 לסדר הדין הפלילי קובע כי בעילה אסורה בהסכמה תחול בשני מקרים עיקריים: ראשית, במקרה בו מדובר בקטינה שמלאו לה 14 שנים וטרם מלאו לה 16 שנים, והיא אינה נשואה לבועל, או לחילופין, באם מדובר בקטינה שמלאו לה שש עשרה שנים אך טרם מלאו לה שמונה עשרה שנים, תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך או השגחה תוך הבטחת שווא לנישואין – דינו של המבצע עבירות אלה הוא חמש שנות מאסר.

המקרה השני מתייחס לביצוע בעילה אסורה בהסכמה באישה שמלאו לה 18 שנים, תוך ניצול יחסי מרות ביחסי עבודה או בשירות (הכוונה היא לשירות צבאי או לשירות לאומי) או עקב הבטחת שווא לנישואין, תוך התחזות כפנוי למרות היותו נשוי (בלי קשר למקום עבודה או ליחסי מרות או תלות).

דינו של אדם אשר נמצא אשם בסעיף זה הוא שלוש שנות מאסר. בשני המקרים, תוגדר בעילה כהחדרת איבר גוף או חפץ לאבר מינה של האישה.

ראוי לציין, כי נוכח שכיחותן של עבירות מסוג זה, הרי על מנת להרשיע אדם בביצוע בעילה אסורה בהסכמה די בכך שהנאשם היה מודע לנסיבות שבהן התקיימו יחסי המין, וזאת בהתאם לנסיבות שפורטו בחוק.

במילים אחרות, הרשעה בסעיפים אלו אינה דורשת מהתביעה להוכיח כי, בהכרח, הייתה במעשיו של הנאשם כוונת זדון פלילית אלא כי היה מודע או היה צריך להיות מודע לגילה הצעיר של הנערה (עצימת עיניים מצדו בנוגע להתקיימות הנסיבות העובדתיות).

ההתמחות שלנו בתיקי בעילה בהסכמה

משרד עורכי דין גיל באיער מתמחה בייצוג נאשמים, שהוגש כנגדם כתב אישום באשמת בעילה אסורה ללא הסכמה.

אנו מודעים לכך כי סנגור, אשר יקבל לידיו טיפול בתיק שעיקרו בבעילה אסורה בהסכמה, יידרש, בראש ובראשונה, לשאלת הנסיבות, שבהן התרחש האירוע. זאת, שכן אין ויכוח על כך שיחסי המין התקיימו בהסכמה.

אשר על כן, אנו מתחייבים כי נקצה את כל המשאבים העומדים לרשותנו ונערוך תחקיר יסודי שמטרתו לרדת לעובי הקורה ולסייע לכם לסיים את התיק בנזק המינימאלי האפשרי (במידה שהתיק כלל יגיע לבית המשפט ונעשה כל שביכולתנו שהדבר לא יקרה).

 

נעים להכיר

עו”ד פלילי גיל באיער

הרוב המכריע של הלקוחות שמגיעים אלי למשרד הם נורמטיביים. אבל יש להם מכנה משותף אחד: אצל רובם מדובר בפעם הראשונה שהם נחקרים בתיק פלילי והם נמצאים במצב רגשי לא קל. יתכן שמדובר בעבירה שהם ביצעו, בלהט הרגע, וייתכן שבכלל מדובר בעלילת שקר או בהוצאת דברים מכל פרופורציה.

בכל אותם מקרים, אני נמצא שם עבורם כדי לתמוך, להכיל וכמובן להעניק להם את השירות המקצועי הטוב ביותר שאני יכול לתת, תוך שאני מסביר להם, מראש, את הסיכויים ואת הסיכונים. מכיוון שעבדתי, בעבר, כתובע משטרתי ויש לי ניסיון רב, אני מכיר את כל הטריקים וה”שטיקים” וחושב מחוץ לקופסא.

ודבר אחרון ומאוד חשוב, מבחינתי: אני תמיד אהיה זמין עבור לקוח שמתקשר אלי להתייעץ או לשאול שאלה או סתם רוצה לדבר.

עורך דין פלילי גיל באיער

למה לבחור במשרד עו"ד גיל באיער

תובע משטרתי לשעבר המכיר את עבודת המשטרה "מבפנים"

עו"ד פלילי משנת 1998 ניסיון באלפי תיקים פליליים

הקשבה, תמיכה וליווי אישי בתהליך רגשי מורכב וקשה

מחשבה חדה
ותמיד מחוץ לקופסא

מועמד לשעבר
לתפקיד שופט

מאות המלצות אישיות ואותנטיות מלקוחות

הלקוחות שלנו מספרים

משרד עו”ד גיל באיער זכה למאות המלצות חיוביות (ר׳ למטה)

5.0 ★★★★★ (מעל 200 המלצות)

פתרונות המשרד

עבירות אלימות

עבירות סמים

עבירות מין

עבירות נוער

עבירות רכוש

סדר דין פלילי

מאמרים קשורים