הדחת קטין לשימוש בסמים

תמונה ראשית עו"ד גיל באיער

מהי הדחת קטין לשימוש בסמים?

הרשות המחוקקת במדינת ישראל מצאה לנכון לחלק את מכלול עבירות הסמים למספר עבירות נפרדות. אחת החמורות ביותר שבהן היא עבירת הדחת קטין לשימוש בסמים. במושג “הדחה” התכוון המחוקק למקרים שבהם אדם הנחשב לבגיר (מעל גיל 18) מספק סמים מסוג כלשהו לקטין. בהקשר הזה יספיק עישון סמים קלים בצוותא על מנת שיוגש כתב אישום כנגד הבגיר באשמת הדחת קטין לשימוש בסמים.

זאת ועוד, אם בגיר שידל קטין להשיג סם מסוכן או להשתמש בו – הרי שברור ונהיר הוא כי מדובר במקרה שבו מתקיימת עבירה מסוג זה. מעבר לכך, לעתים קרובות, בתיקים העוסקים בהדחת קטין לשימוש בסמים מדובר על קשר של בגיר עם קטינה בת 16-17, כאשר, לפעמים, מדובר בעבירה המלווה בעבירות נוספות או, לחילופין, כעבירה יחידה.

כיצב מגדיר החוק הדחת קטין לשימוש בסמים?

פקודת הסמים” כפי שמנוסחת בחוק נועדה להגביל ולצמצם את השימוש והמסחר בסמים בישראל ומתמקדת בשני נושאים עקריים:

סעיף 6: לא יגדל אדם סם מסוכן, לא ייצר אותו, לא יפיק אותו, לא יכין אותו ולא ימצה אותו מחומר אחר, אלא ברישיון חתום על ידי מנכ”ל משרד הבריאות.
סעיף 7: לא יחזיק אדם סם מסוכן ולא ישתמש בו, אלא במידה שהותר הדבר בפקודה זו או בתקנות לפיה, או ברישיון מאת המנהל.

כמשתמע מפקודת הסמים הקשים בישראל ניתן להבין כי הרשות המחוקקת והן הרשות השופטת, מייחסות חשיבות רבה להרתעה בעבירה הנוגעת להדחתו של קטין לשימוש בסמים, הרי שבניגוד לעבירות סמים אחרות, נוטים השופטים, על פי רוב,  להטיל עונשי מאסר בפועל על מי שהורשעו בעבירה זו. על מנת להרשיע את הנאשם די בעדות הקטין עצמו או בעד ראייה חיצוני שחזה באירוע.

 

תפקידו של עורך דין פלילי עבירת סמים

אשר על כן, תפקידו העיקרי של הסניגור המייצג נאשם בעבירת ההדחה נעוץ במזעור נזקים משמעותי, ככל שניתן. לשם כך, יחפש הסניגור את כל הפרצות האפשריות שיאפשרו לו להגיע עם רשויות התביעה להסדר טיעון מקל.

כך למשל, יוכל הסניגור לנסות ולהוכיח כי מלכתחילה הנאשם לא ידע ואף לא היה עליו לדעת כי מדובר בקטין.

אנו חיים בעידן שבו קטינים רבים מתלבשים ומתנהלים בצורה בוגרת לגילם וזאת על מנת לייצר מצג שווא שתכליתו הונאה – בדיוק כפי שקורה כשהם רוצים לקנות סיגריות או אלכוהול. ברגע שהסנגור יצליח לעורר, ולו ספק קטן בלבו של התובע, לא מן הנמנע הוא כי התיק כולו יסתיים בעסקת טיעון מקילה. כמובן, שבמידה שיוכח כי העובדות המתוארות בכתב האישום לא היו ולא נבראו – יזוכה הנאשם מכל אשמה.

עורך דין פלילי עבירת סמים גיל באיער מתמחה במתן ייעוץ משפטי וייצוג נאשמים בעבירות הדחת קטין לשימוש בסמים.  הערך המוסף של גיל נעוץ בניסיון המקצועי של שנים הן כתובע משטרתי וכעורך דין פלילי. הניסיון של עו”ד גיל באיער, יבטיח לך ייצוג הולם והוגן, שמירה על זכויותך והימנעות מטעויות בהליך המשפטי, שעלולות לעלות לך ביוקר!

נעים להכיר

עו”ד פלילי גיל באיער

הרוב המכריע של הלקוחות שמגיעים אלי למשרד הם נורמטיביים. אבל יש להם מכנה משותף אחד: אצל רובם מדובר בפעם הראשונה שהם נחקרים בתיק פלילי והם נמצאים במצב רגשי לא קל. יתכן שמדובר בעבירה שהם ביצעו, בלהט הרגע, וייתכן שבכלל מדובר בעלילת שקר או בהוצאת דברים מכל פרופורציה.

בכל אותם מקרים, אני נמצא שם עבורם כדי לתמוך, להכיל וכמובן להעניק להם את השירות המקצועי הטוב ביותר שאני יכול לתת, תוך שאני מסביר להם, מראש, את הסיכויים ואת הסיכונים. מכיוון שעבדתי, בעבר, כתובע משטרתי ויש לי ניסיון רב, אני מכיר את כל הטריקים וה”שטיקים” וחושב מחוץ לקופסא.

ודבר אחרון ומאוד חשוב, מבחינתי: אני תמיד אהיה זמין עבור לקוח שמתקשר אלי להתייעץ או לשאול שאלה או סתם רוצה לדבר.

עורך דין פלילי גיל באיער

למה לבחור במשרד עו"ד גיל באיער

תובע משטרתי לשעבר המכיר את עבודת המשטרה "מבפנים"

עו"ד פלילי משנת 1998 ניסיון באלפי תיקים פליליים

הקשבה, תמיכה וליווי אישי בתהליך רגשי מורכב וקשה

מחשבה חדה
ותמיד מחוץ לקופסא

מועמד לשעבר
לתפקיד שופט

מאות המלצות אישיות ואותנטיות מלקוחות

הלקוחות שלנו מספרים

משרד עו”ד גיל באיער זכה למאות המלצות חיוביות (ר׳ למטה)

5.0 ★★★★★ (מעל 200 המלצות)

פתרונות המשרד

עבירות אלימות

עבירות סמים

עבירות מין

עבירות נוער

עבירות רכוש

סדר דין פלילי

מאמרים קשורים

איך להוציא רישיון נשק

קבלת רישיון נשק היא צעד מכריע עבור אנשים המעוניינים להחזיק ולהחזיק נשק באופן חוקי. עם זאת, ניווט בתהליך המורכב של קבלת רישיון נשק יכול להיות

קרא עוד »