ייצוג בעררים על מעצר

תמונה ראשית עו"ד גיל באיער

במה טמונה חשיבותם של עררים?

כאשר נציגי המשטרה או הפרקליטות מגישים לבית המשפט בקשה למעצר עד תום ההליכים, הרי שבית המשפט יצטרך להכריע בשאלה האם לשחרר את הנאשם לביתו בתנאים מסויימים (מעצר בית מלא או חלקי או אף בהרחקה בלבד מן המתלונן) או שמא, לחילופין, להורות על מעצרו. על מנת להגיע להחלטה בסוגיה הרובצת לפתחו – יבקש בית המשפט להיעזר, במקרים רבים, בשירות המבחן אשר יכין תסקיר מעצר במסגרתו תיבחן מידת מסוכנותו של הנאשם וטיב החלופה המוצעת.

במקרים שבהם הנאשם או הסניגור סבורים כי תנאי השחרור שהוטלו על ידי בית המשפט מחמירים מדי – מאפשר להם החוק להגיש ערר לבית המשפט שבערכאה גבוהה יותר (על פי ההיררכיה הבאה: בית משפט שלום – בית משפט מחוזי – בית משפט עליון). לשם המחשה, ערר מעצרים חייב להיות מוגש תוך 30 יום ממועד ההחלטה. בערר שמוגש דן שופט תורן יחיד בערכאה הרלוונטית. כמובן, שבמקרים המתאימים שבהם סבור השופט התורן כי בית משפט קמא טעה בהחלטה שקיבל – לא מן הנמנע כי יקבל את הערר ויורה על חלופת מאסר אחרת.

אפשר להימנע ממעצר עד תום ההליכים

במקרים רבים, ההחלטה של השופט התורן אשר דן בערר תלויה בהשקפת עולמו על העבירה שבה מואשם החשוד. היכרות מעמיקה עם כלל השופטים ותחומי ההתמחות שלהם, כמו גם עם התחומים שלהם הם מייחסים חשיבות רבה יותר מלתחומים אחרים, תאפשר לסניגור לתזמן את מועד הגשתו של הערר כך שקיימים סיכויים רבים שהוא יגיע לשולחנו של השופט שייטה להקל עם החשוד.

בהקשר הזה חשוב, כמובן, לציין כי הגשת הערר רלוונטית בעיקר למקרים שבהם המגבלה שהוטלה על החשוד (מעצר בית או הרחקה מאיזור) תקפה ל-30 או 60 ימים וזאת משום שאם מדובר בתקופה קצרה יותר, הרי שהיא יכולה לחלוף עד מועד הדיון בערר וכך, למעשה, לרוקן אותו מכל תוכן.

המטרה העיקרית של הסניגור, אשר ייצג את מרשו בהליך הערר, תהיה להראות לבית המשפט כי אין כל סיבה להארכת מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים או, לחילופין, להורות על מעצר ימים וזאת משום שחלופת מעצר אחרת – דוגמת מעצר הבית, לא תשבש כהוא זה את ההליך המשפטי ומכאן שאין מניעה לשחררו.

משרד עורכי דין גיל באיער מתמחה במתן ייעוץ משפטי וייצוג נאשמים בהליכי ערר. אנו נעשה ככל יכולתנו על מנת להבהיר לבית המשפט כי אין כל צורך בהארכת מעצרו של הלקוח וזאת על מנת לאפשר לו לחזור לשגרת חייו מוקדם ככל הניתן.

נעים להכיר

עו”ד פלילי גיל באיער

הרוב המכריע של הלקוחות שמגיעים אלי למשרד הם נורמטיביים. אבל יש להם מכנה משותף אחד: אצל רובם מדובר בפעם הראשונה שהם נחקרים בתיק פלילי והם נמצאים במצב רגשי לא קל. יתכן שמדובר בעבירה שהם ביצעו, בלהט הרגע, וייתכן שבכלל מדובר בעלילת שקר או בהוצאת דברים מכל פרופורציה.

בכל אותם מקרים, אני נמצא שם עבורם כדי לתמוך, להכיל וכמובן להעניק להם את השירות המקצועי הטוב ביותר שאני יכול לתת, תוך שאני מסביר להם, מראש, את הסיכויים ואת הסיכונים. מכיוון שעבדתי, בעבר, כתובע משטרתי ויש לי ניסיון רב, אני מכיר את כל הטריקים וה”שטיקים” וחושב מחוץ לקופסא.

ודבר אחרון ומאוד חשוב, מבחינתי: אני תמיד אהיה זמין עבור לקוח שמתקשר אלי להתייעץ או לשאול שאלה או סתם רוצה לדבר.

עורך דין פלילי גיל באיער

למה לבחור במשרד עו"ד גיל באיער

תובע משטרתי לשעבר המכיר את עבודת המשטרה "מבפנים"

עו"ד פלילי משנת 1998 ניסיון באלפי תיקים פליליים

הקשבה, תמיכה וליווי אישי בתהליך רגשי מורכב וקשה

מחשבה חדה
ותמיד מחוץ לקופסא

מועמד לשעבר
לתפקיד שופט

מאות המלצות אישיות ואותנטיות מלקוחות

הלקוחות שלנו מספרים

משרד עו”ד גיל באיער זכה למאות המלצות חיוביות (ר׳ למטה)

5.0 ★★★★★ (מעל 200 המלצות)

פתרונות המשרד

עבירות אלימות

עבירות סמים

עבירות מין

עבירות נוער

עבירות רכוש

סדר דין פלילי

מאמרים קשורים