מה העונש על גניבה: גניבת כרטיס חיוב

למרבה הצער, גניבה והונאה בכרטיסי אשראי הנה תופעה נפוצה בכל העולם וגם במחוזותינו, אליה חשוף למעשה כלל הציבור. רק בישראל היקף ההונאות בכרטיסי אשראי נאמד בכחמישה אחוזים מסך היקף הפעילות בכרטיסים.

עבירות אלו נחשבת לחמורות בעיני החוק וגוררות פתיחת תיק פלילי, בין אם עסקינן בגניבת כרטיס אשראי, מציאת כרטיס אבוד ושימוש בו במרמה, שכפול כרטיסים, או שימוש לרעה בכרטיס חיוב שפרטיו נמסרו מרחוק כמו בטלפון או באינטרנט. בכל מקרה של חשד למרמה או הונאה בכרטיסי אשראי, חשוב לפנות לקבלת סיוע מטעם עורך דין פלילי המנוסה בעבירות מסוג זה.

מה העונש על גניבה: גניבת כרטיס חיוב ומרמה

כרטיסי אשראי (תמונה: Nualpradid)
כרטיסי אשראי (תמונה: Nualpradid)

בהתאם לחוק כרטיסי חיוב משנת 1996, עבירות מרמה והונאה בכרטיסי אשראי נחשבות לחמורות וגוררות פתיחת תיק פלילי במשטרה. זאת מכיוון שהן מהוות פגיעה חמורה בבתי עסק ובחברות האשראי, וכיוצא מכך בכלל המסחר והכלכלה של המשק תוך ערעור אמון הציבור באמצעי תשלום זה.

אז מה העונש על גניבה מסוג זה? דינן של עבירות פליליות אלה הנו תקופת מאסר שאורכה משתנה בהתאם לחומרת העבירה, אך מתחילה בשלוש שנים על החזקת כרטיס אשראי במרמה המיועד לשימוש לרעה או שכבר נעשה בו שימוש כזה, ואילו בנסיבות מחמירות (כמו גניבת כרטיס חיוב) עולה גזר הדין עד לחמש שנות מאסר. כמו כן, מי שנמצא מחזיק במכשירים או בחומרים אשר נועדו לייצור או לשינוי כרטיסי אשראי, עלול להיכלא לשלוש שנים.

שימוש לרעה בכרטיס חיוב: הגנה במקרים של גניבת כרטיס חיוב או הונאה בכרטיסי אשראי

בעל כרטיס אשראי אשר כרטיסו אבד או חווה גניבת כרטיס חיוב, מחויב לדווח על המקרה בהקדם האפשרי לחברת האשראי, והיא מצידה תבטל את תוקפו של הכרטיס. יש לציין כי על פי רוב, בעל הכרטיס לא יחויב בגין עסקאות אשר בוצעו עד למועד ההודעה, אולם ההחלטה אינה אחידה ותלויה בנסיבות המקרה ובמידת זהירותם של בעלי הכרטיס.

כמו כן, במקרים של שימוש לרעה בכרטיס אשראי ובפרטי הכרטיס, בעליו יכול להכחיש את העסקאות שבוצעו בו, ועליו להוכיח את הטיעונים בפני בית משפט או חברת האשראי. בכל מקרה בו יש צורך להופיע מול בית משפט, בין אם כבעל כרטיס או כחשוד במעשה מרמה והונאה, חשוב לפנות לקבלת סיוע מטעם עורכי דין פליליים מקצועיים ומנוסים.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם את החברים
עורך דין גיל באיער

עורך דין גיל באיער

גיל באיער הינו עורך דין פלילי מהותיקים בישראל. בעברו, כיהן עו"ד באיער כתובע משטרתי וצבר ניסיון רב שנים בהופעה באלפי תיקים פליליים ודיוני מעצר (כולל תיקי נוער) הן כתובע והן כסנגור. בשנת 2009 היה מועמד לכהונת שופט.