חשוד שהכריח את אשתו לעסוק בזנות – לא מדובר בעבירת שידול

באתר mynet פורסם כי אדם תושב אזור חדרה נעצר על ידי המשטרה, והוא חשוד שכפה עיסוק בזנות על אשתו. כמו כן, חשוד אותו אדם שאילץ אותה לפרוץ לדירה. המעצר הגיע לאחר שהאישה הגיעה לתחנת המשטרה בעיר והגישה תלונה נגד בעלה.

טענותיה של האישה היו קשות ביותר – והיא סיפרה על כך שבעלה כופה עליה את העיסוק בזנות ואת הפריצה לבתים. המשטרה עצרה את הבעל לחקירה וגם תיק פלילי נפתח נגדו, בגין עבירות של הבאת אדם למעשה זנות, פרסום השירותים הללו, התפרצות לבית ועבירות נוספות.

המשטרה מסבירה כי הבעל נחשד שתקף את בת זוגו והכריח אותה לקיים יחסי מין עם גברים אחרים בתמורה לסכומי כסף. כמו כן, לאחר שהכריח אותה לפרוץ לדירה ברחוב העצמאות בעיר, הוא מכר את הרכוש ואת הציוד שנגנב. במשטרה חושדים כי אם האדם ישוחרר, הוא יסכן את ביטחון אשתו ואת שלומה.

חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות

עורך הדין של החשוד טען שהאישה עסקה בזנות וכי קיימים סרטים באתרי אינטרנט שבהם היא מצולמת. לפי טענת עורך הדין הפלילי, החשוד דווקא ניסה לעזור לאישה על ידי מניעת הפרסום ועצירתו. בנוסף, אותו עו”ד פלילי טען כי האדם לא ביצע דבר מהמצוין בבקשת המעצר. השופטת שדנה במקרה קבעה שישנו חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות והאריכה את מעצרו.

ה”חשד הסביר” הנו מונח משפטי רלוונטי לחקירה פלילית. אם מתקיים חשד סביר שחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו ומתקיימת בעניינו עילת מעצר (כמו חשש למסוכנות או להשפעה על עדים או העלמת ראיות), שוטר יכול לעצור אותו ל-24 שעות ושופט יכול להאריך את מעצרו למספר ימים בכל פעם, וכך קרה במקרה הזה.

העבירה הרלוונטית אינה שידול לזנות

אין לטעות – המקרה המונח לפנינו אינו מקרה של שידול לזנות, מכיוון שהזנות בישראל היא חוקית. עבירות בתחום זה הנן החזקת מקום לשם זנות, הבאת אדם לעסוק בזנות, סרסרות, סחר בנשים ופרסום שירותי זנות. בענייננו, מדובר בחשד לביצוע עבירה של הבאת אדם לעסוק בזנות.

במקרה המתואר, יש התייחסות לעבירות מין ועבירות רכוש, ולא מדובר בעבירות הראשונות שאותו חשוד מבצע, כפי שמצוין בכתבה. לכן, אם הוא יורשע, עברו הפלילי עשוי בהחלט להשפיע, במידה מסוימת, על העונש שייגזר עליו, אם מדובר בעבירות מהשנים האחרונות או כאלה שריצה בגינן מאסר.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם את החברים
עורך דין גיל באיער

עורך דין גיל באיער

גיל באיער הינו עורך דין פלילי מהותיקים בישראל. בעברו, כיהן עו"ד באיער כתובע משטרתי וצבר ניסיון רב שנים בהופעה באלפי תיקים פליליים ודיוני מעצר (כולל תיקי נוער) הן כתובע והן כסנגור. בשנת 2009 היה מועמד לכהונת שופט.