עורך דין פלילי גיל באיער – חשודה בעבירות גניבה ממעביד: האם לגובה הסכום יש חשיבות?

באתר nrg פורסם כי תושבת הצפון חשודה במעילה בכספי ציבור ששוויים מאות אלפי שקלים, כאשר עבדה כמזכירה בוועדה לתכנון ובניה בעיר סכנין. מפלג ההונאה במחוז צפון ביצע חקירה בנושא ועצר את האישה, בת 47, שעד לפני פחות משנה שימשה מזכירה בוועדה.

האישה נעצרה עקב תלונה שהוגשה בחשד להפרת אמונים, גניבה ממעביד, רישום כוזב, קבלת דבר במרמה ועבירות אחרות. על פי החשד, רשמה האישה המחאות של הוועדה למוטבים שזכאים לקבל החזר פיקדון, אך פרעה את ההמחאות לעצמה ובאמצעות אנשים אחרים. במשטרה חושדים שהאישה שלשלה את הכספים לכיסה. עוד חשודה האישה שנהגה לרשום המחאות של הוועדה לפקודתה ופרעה אותן בחשבונה האישי – בעוד שדיווחה לממונים עליה שהמוטבים קיבלו את ההחזר המגיע להם.

מה יכול לטעון עו”ד פלילי בתיקים מסוג זה?

בדרך כלל, כאשר מדובר בעבירות של גניבה ממעביד או מעילות, אלה מתועדות ברישומי הבנקים ולכן קל יותר לעקוב אחר הפעולות שבוצעו. לכן, כאשר עורך דין פלילי מקבל לידיו תיק מסוג זה, עליו לבדוק את חומר הראיות בקפידה, על מנת לבחון אם יש ראיות שהנאשמת עצמה היא שזייפה את המסמכים וקיבלה את הכספים, או שמישהו אחר עשה זאת.

אם קיימות ראיות טובות כנגד הנאשמת – ניתן לטעון, במקרים המתאימים, כי הנאשמת עשתה זאת לאחר שנסחטה על ידי אדם אחר או שהיא סובלת מבעיית התמכרות לסמים / הימורים (דבר שפותח פתח לטיפול מתאים במסגרת התיק הפלילי ולהקלה בעונש).

גובה הסכום – רלוונטי להגדרת העבירה

במקרים רבים של גניבה, גובה הסכום רלוונטי מאוד, הן לעצם הגדרת העבירה (כשהסכום מתחת ל-1,000 ש”ח מדובר בגניבה רגילה ולא בעבירת גניבה ממעביד) והן בנוגע לעונש. כאשר מדובר בסכום של עד עשרות אלפי ש”ח והכספים הוחזרו – ניתן יהיה, במקרים רבים, לחתום על הסדר טיעון ובו עונש מוסכם של עבודות שירות. כאשר מדובר בסכומים של מאות אלפי שקלים ומעלה – העונש הצפוי הוא מאסר למשך מספר שנים ויש לעשות הכל על מנת להימנע מכך או לצמצם את העונש במידה ניכרת. זוהי עבודתו של עורך דין פלילי.

אם יוגש כתב אישום על פי הנתונים המצויים בכתבה ובסופו של דבר בית המשפט יחליט להרשיע, אזי העונש הצפוי עלול להגיע לשנתיים עד שלוש שנות מאסר.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם את החברים
עורך דין גיל באיער

עורך דין גיל באיער

גיל באיער הינו עורך דין פלילי מהותיקים בישראל. בעברו, כיהן עו"ד באיער כתובע משטרתי וצבר ניסיון רב שנים בהופעה באלפי תיקים פליליים ודיוני מעצר (כולל תיקי נוער) הן כתובע והן כסנגור. בשנת 2009 היה מועמד לכהונת שופט.