חשד למעילה בחברת כוח אדם: איך עו”ד פלילי יוכל לסייע?

באתר “ישראל היום” פורסמה כתבה ולפיה שלוש עובדות בחברת כוח אדם חשודות שגנבו מאות אלפי שקלים וגלגלו אותם לכיסן. המעילה שבוצעה לכאורה, נחשפה לאחר חקירה סמויה בששת החודשים האחרונים. בחברת כוח האדם הבחינו שבמשך כמה שנים, לא הועברו ליעדם כספים שהיו מיועדים לעבור למאות עובדים.

בלשים מיחידת ההונאה עצרו את שלוש הנשים החשודות במעילה. הנשים עובדות במחלקת הנהלת החשבונות והכספים בסניף החברה בחדרה. היקף המעילה מוערך ב-650 אלף ש”ח והוא עלול לגדול ככל שיתבררו יותר פרטים. השלוש, כך על פי החשד, פעלו בדרך מורכבת ומתוחכמת על מנת לבצע את המעילה ולטשטש את עקבותיהן. הכספים הגנובים לכאורה, הם כספי פיצויים ומשכורות של העובדים, שהופקדו בחשבונות הפרטיים של העובדות.

עו מקרה זה שמתאר מעילה לכאורה בהיקף לא קטן, מהווה עבירה של גניבה ממעביד, משום שמדובר בכספים שבעת נטילתם היו רכוש המעסיק, והן עבירה של גניבה בידי מורשה. במקרה כגון זה, תאשים הפרקליטות את החשוד בעבירה של גניבה בידי מורשה.

מה יכולה להיות תרומתו של עו”ד פלילי במקרים כאלו?

עורך דין פלילי שייתקל במקרה כזה ובחשדות ספציפיים נגד עובדים מסוימים, יבחן בקפידה את חומר הראיות ויבדוק אם יש ראיות שמעידות על אשמתו של החשוד, מעבר לספק סביר. אם אין ראיות כאלה, או שמדובר בראיות נסיבתיות בלבד שמקימות ספק, יש לפנות לתביעה ולבקש למחוק את כתב האישום בשל חוסר ראיות.

עם זאת, במקרה שבו קיימות ראיות, בתור עו”ד פלילי, הייתי פונה לתביעה בבקשה למחוק חלק מסעיפי כתב האישום ולהגיע להסכמה על העונש (עבודות שירות, לכל היותר) או להפניית הנאשם לקבלת תסקיר של קצינת מבחן, דבר הפותח פתח לענישה שיקומית.

הסכומים הגבוהים – צפויים להשפיע על העונש

אם הזכרנו את נושא הענישה, עולה השאלה אם לסכומים הגבוהים המתוארים בכתבה עשויה להיות השפעה על העונש, אם השלוש יורשעו. התשובה לכך הנה חיובית מכיוון שעסקינן בגניבת מאות אלפי ש”ח ולא בכמה אלפים או עשרות אלפים. בהנחה שקיימות ראיות טובות בתיק – העונש שיוטל יהיה החל משישה חודשי עבודות שירות וכלה ב-24 חודשי מאסר, הכל תלוי בתוצאות המשא ומתן עם התביעה, בהמלצת תסקיר שירות המבחן ובמידת הענישה של השופט שיישב בדין.

לחצו עכשיו לייעוץ ראשוני אצל עו”ד פלילי גיל באיער

המאמר הועיל לכם? שתפו גם את החברים
עורך דין גיל באיער

עורך דין גיל באיער

גיל באיער הינו עורך דין פלילי מהותיקים בישראל. בעברו, כיהן עו"ד באיער כתובע משטרתי וצבר ניסיון רב שנים בהופעה באלפי תיקים פליליים ודיוני מעצר (כולל תיקי נוער) הן כתובע והן כסנגור. בשנת 2009 היה מועמד לכהונת שופט.