סגירת תיק פלילי פתוח

תמונה ראשית עו"ד גיל באיער

מהי החשיבות בסגירתם של תיקים פתוחים?

עם סיומה של חקירה המנוהלת נגד אדם זה או אחר, אשר הוזמן לתחנת המשטרה, צריכה המשטרה להחליט האם יש מקום להעמיד לדין את החשוד או שמא יש לסגור את התיק נגדו בשל אחת משלוש העילות המרכזיות המקובלות בחוק: חוסר אשמה, חוסר עניין לציבור או חוסר ראיות.

סגירת תיקים פתוחים
תמונה: freedigitalphotos/Supertrooper

עם זאת, במרבית המקרים בהם אדם נחקר במשטרה, מומלץ להגיש בקשה רשמית של סגירת תיק פלילי פתוח. זאת,  משום שבהיעדר בקשה מסוג זה יכול התיק להישאר פתוח במשך תקופה ארוכה – וזאת אף  במשך שנים, אשר במהלכן לא יידע החשוד מה עלה בגורל הפרשה.

לחצו להודעה בדבר קבלת בקשה לסגירת תיק של שוד מזויין-מחוסר ראיות

כמו כן, בקשה רשמית לסגירת התיק עשויה להביא להחלטה שלא להגיש כתב אישום, מקום שהייתה כוונה להגיש כתב אישום בהמשך.

לחצו להודעה בדבר סגירת תיק פלילי בגין מעשים מגונים

סגירת תיק פלילי – הכיצד?

חשוב לזכור כי תיק פלילי תלוי ועומד כנגדכם – גם אם טרם הוגש כנגדכם כתב אישום, הנו בבחינת מכשול חמור מאין כמוהו בכל הנוגע לחזרה לשגרת החיים הסדירה שלכם. לשם המחשה, תיק פלילי פתוח יימנע מכם להתקבל לעבודה התלויה בקבלת רישוי/רישיון כלשהו ואף תימנע מכם האפשרות לצאת למדינות מסוימות בחו”ל, שכן בקשתכם לקבלת ויזה תיענה בשלילה. על כן, סגירת תיק פלילי הינה קריטית להמשך אורח חיים תקין.

הודעה על קבלת בקשה לסגירת תיק – תקיפה חבלנית, חבלה ברכב ופגיעה בפרטיות 

מדוע חשוב לפנות לעורך דין פלילי עת ברצונכם לסגור את התיק?

הפנייה לעורכי דין פליליים היא מהלך נכון ומבורך כבר עם פתיחתה של החקירה המשטרתית כנגדכם אך לא פחות מכך – גם לאחריה. הסיבה לכך היא שפנייה רשמית של עורך דין בבקשה של סגירת תיק פלילי הפתוח כנגדכם תקדם את העניין, תוך שימוש בנימוקים עובדתיים ומשפטיים כאחד.

לחצו להודעה בדבר סגירת תיק פתוח בגין איומים – מחוסר ראיות 

בקשה רשמית של סגירת תיק פלילי מסוג זה, תפרט את המניעים שבגינם יש לסגור את תיק החקירה כנגדכם, תוך שימת דגש על טענות מלאות ומנומקות אשר באות בנוסף להצהרות שהושמעו על ידיכם במהלך החקירה במשטרה. במובן זה,ערכה של התועלת הטמונה בבקשת סגירה לא יסולא בפז. כמובן, שמעבר לרצון לשכנע את המשטרה לסגור את התיק – נכון יהיה להשקיע את כל המאמצים הנדרשים על מנת לשכנע את צוות החקירה לסגור את התיק בעילת חוסר אשמה.

לחצו להודעה בדבר סגירת תיק פתוח בגין סגירת תיק פתוח בגין תקיפת בן זוג  

משרד עורכי דין גיל באיער מתמחה בייצוג ובמתן ייעוץ משפטי לחשודים שכנגדם קיים תיק פלילי פתוח שטרם הוכרע. צוות המשרד לא יותיר אבן על אבן בבואו להניא את רשויות התביעה והחקירה מלהגיש כתם אישום.

נעים להכיר

עו”ד פלילי גיל באיער

הרוב המכריע של הלקוחות שמגיעים אלי למשרד הם נורמטיביים. אבל יש להם מכנה משותף אחד: אצל רובם מדובר בפעם הראשונה שהם נחקרים בתיק פלילי והם נמצאים במצב רגשי לא קל. יתכן שמדובר בעבירה שהם ביצעו, בלהט הרגע, וייתכן שבכלל מדובר בעלילת שקר או בהוצאת דברים מכל פרופורציה.

בכל אותם מקרים, אני נמצא שם עבורם כדי לתמוך, להכיל וכמובן להעניק להם את השירות המקצועי הטוב ביותר שאני יכול לתת, תוך שאני מסביר להם, מראש, את הסיכויים ואת הסיכונים. מכיוון שעבדתי, בעבר, כתובע משטרתי ויש לי ניסיון רב, אני מכיר את כל הטריקים וה”שטיקים” וחושב מחוץ לקופסא.

ודבר אחרון ומאוד חשוב, מבחינתי: אני תמיד אהיה זמין עבור לקוח שמתקשר אלי להתייעץ או לשאול שאלה או סתם רוצה לדבר.

עורך דין פלילי גיל באיער

למה לבחור במשרד עו"ד גיל באיער

תובע משטרתי לשעבר המכיר את עבודת המשטרה "מבפנים"

עו"ד פלילי משנת 1998 ניסיון באלפי תיקים פליליים

הקשבה, תמיכה וליווי אישי בתהליך רגשי מורכב וקשה

מחשבה חדה
ותמיד מחוץ לקופסא

מועמד לשעבר
לתפקיד שופט

מאות המלצות אישיות ואותנטיות מלקוחות

הלקוחות שלנו מספרים

משרד עו”ד גיל באיער זכה למאות המלצות חיוביות (ר׳ למטה)

5.0 ★★★★★ (מעל 200 המלצות)

פתרונות המשרד

עבירות אלימות

עבירות סמים

עבירות מין

עבירות נוער

עבירות רכוש

סדר דין פלילי

מאמרים קשורים