ייעוץ משפטי לפני חקירה משטרתית

ייעוץ משפטי לפני חקירה משטרתית

ביצעתם עבירה פלילית או זומנתם לחקירה ואתם לחוצים וזקוקים לכמה עצות טובות?
הטעות הגדולה ביותר שניתן לעשות, כאשר יש אפשרות (זמן) להתייעץ עם עורך דין פלילי לפני חקירה משטרתית הנה לא לעשות זאת. זאת, מכיוון שכל גרסה אשר תמסרו במשטרה, כל טעות, כל סתירה, תפעל אח"כ כנגדכם בבית המשפט, וככל הנראה, לא תוכלו לתקן אותה. כל תרגיל הכי פשוט שיפעיל עליכם חוקר המשטרה יכול שיצליח לו והוא יוציא מכם מידע שלא היה משיג אותו לולא מסרתם לו אותו מפיכם. פגישה אחת עם עורך דין פלילי הייתה חוסכת לכם את הגשת המידע הזה למשטרה "על מגש של כסף". איש אינו צריך להפליל את עצמו.

תפקידו של עורך דין פלילי, בשלב ראשוני זה, הינו לייעץ לחשוד כיצד לפעול מול החוקר. לרוב הנחקרים זוהי הפעם הראשונה בתחנת המשטרה והם חוששים, מן הסתם, ממעמד מלחיץ זה. דבר זה עלול להביא לחרדה, לבלבול, למתן גרסאות סותרות ועוד.
תפקידו של עורך הדין הפלילי הוא להסביר ללקוח על זכויותיו וחובותיו בחקירה, על התרגילים האפשריים שחוקר משטרה עלול לעשות במהלך החקירה ואיזו גרסה כדאי ללקוח להציג בחקירה (אם בכלל).

מעבר לכך, עורך הדין גם משמש כמתווך בין הלקוח לבין החוקר המשטרתי. בין אם יעשה זאת באופן פיסי, כאשר יגיע לתחנת המשטרה עם מרשו, ובין אם יעשה זאת תוך מתן עצות והנחיות בדבר מה לומר, למי ואיך.
תפקיד חשוב של עורך הדין הפלילי הנו הרגעת הפונה ושימת המצב בפרופורציות סבירות. זאת, עקב בקיאותו הרבה של עורך הדין בחוק וניסיונו רב השנים בתחום הפלילי.

חשוב לציין, כי זכות ההיוועצות עם עורך דין הינה זכות הקיימת בחוק הפלילי ומחויבת להינתן קודם לתחילת החקירה. אם ישים לב הנחשד לדברי החוקר, ישמע כי, בין זכויותיו, קיימת באופן ברור זכות זו.
במצבים מסוימים יכול שעורך הדין ייעץ ללקוח לעשות שימוש בזכות השתיקה. במקרה זה חשוב כי הנחקר יזכור שזוהי זכותו המלאה ויישם אותה, במידת הצורך.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם את החברים
תמונה של עורך דין גיל באיער

עורך דין גיל באיער

גיל באיער הינו עורך דין פלילי מהותיקים בישראל. בעברו, כיהן עו"ד באיער כתובע משטרתי וצבר ניסיון רב שנים בהופעה באלפי תיקים פליליים ודיוני מעצר (כולל תיקי נוער) הן כתובע והן כסנגור. בשנת 2009 היה מועמד לכהונת שופט.

עו"ד גיל באיער

תובע משטרתי לשעבר

אנו מתחייבים:

  • לתת ללקוח, מראש, הערכה של סיכויי ההצלחה בתיק.
  • להיות בשקיפות מלאה מול הלקוח. אם הלקוח ביקש זאת, נעביר לו, בתוך 24 שעות, כל מסמך שקיבלנו מהצד השני.
  • לתת ללקוח עדכון, בכל התפתחות בתיק, בתוך 24 שעות מהמועד שקיבלנו אותה.
  • להשיב ללקוח, בתוך 12 שעות מהמועד שפנה אלינו.
  • ⁠להכין את הלקוח לקראת כל דיון שיתקיים בביהמ״ש, בצורה הטובה ביותר, אם טלפונית ואם בפגישה במשרד, לפי בחירת הלקוח.