שיבוש הליכי משפט

תמונה ראשית עו"ד גיל באיער

שיבוש הליכי משפט – למה הכוונה?

עבירת שיבוש הליכי המשפט מעוגנת בסעיף 244 לחוק העונשין ומוגדרת כדלקמן: “העושה דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין, בין אם בסיכול הזמנתו של עד, בין אם בהעלמת ראיות ובדין בדרך אחרת – דינו מאסר שלוש שנים”.

המדובר, הלכה למעשה, בקשת רחבה של מקרים שמטרתם היא לפגוע בתקינותו של ההליך המשפטי ולהקשות על רשויות החוק לבצע את מלאכתן: החל, למשל, מטשטוש ראיות ומחיקת מספרי טלפון ומסרונים (sms) מהמכשיר הסלולארי וכלה בהחלפת פגוש במקרה של תאונת דרכים או החלפת ראיה קיימת בראייה אחרת וכיוצא באלה.

חשוב לציין, כי על מנת להרשיע אדם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, אין כל צורך להראות כי ההליך המשפטי אכן שובש. זאת, משום שדי בהוכחה ממנה עולה בבירור כי זו הייתה כוונתו של הנאשם. בנוסף, בכל הנוגע להגדרתו של “הליך שיפוטי” הרי שגם שיבוש של חקירה פלילית והוצאה לפועל הנם, לצורך, העניין בבחינת הליכים שיפוטיים.

הסניגור – בין שתי חובות

באופן טבעי, בין הסניגור למרשו קיימת חובת נאמנות. ברם, מעל חובה זו, כפי שבוודאי ניתן להבין, עומדת קודם כל ולפני הכל חובת הציות לחוק בכלל ולחוק הפלילי ותקנות האתיקה בפרט. במילים אחרות, הסניגור יכול וצריך לתת ללקוח שלו את העצות המשפטיות הטובות ביותר שיביאו לצמצום הנזק המשפטי שייגרם לו, אם בכלל, למינימום האפשרי – אך, בה בעת, אסור לו לסייע באופן פעיל  למעשה שעלול להיחשב  כשיבוש הליכי משפט.

יתרה מכך, בבואו להגן על מרשו בבית המשפט יבקש הסניגור לטעון כי גם אם מהלכים כאלה ואחרים, שניתן להגדירם כשיבוש הליכי משפט, אכן קרמו עור וגידים, הרי שבכל מקרה מדובר היה בטעות בתום לב ולא במעשה מכוון.

משרד עורכי דין גיל באיער מתמחה במתן שירותי ייעוץ וליווי משפטי לכל אורכו של ההליך הפלילי. אנו נעשה ככל יכולתנו ונקדיש את כל המשאבים העומדים לרשותנו על מנת לסייע לכם לשים את הפרשה המשפטית שמעיבה על שגרת החיים שלכם מאחוריכם – מוקדם ככל שניתן.

נעים להכיר

עו”ד פלילי גיל באיער

הרוב המכריע של הלקוחות שמגיעים אלי למשרד הם נורמטיביים. אבל יש להם מכנה משותף אחד: אצל רובם מדובר בפעם הראשונה שהם נחקרים בתיק פלילי והם נמצאים במצב רגשי לא קל. יתכן שמדובר בעבירה שהם ביצעו, בלהט הרגע, וייתכן שבכלל מדובר בעלילת שקר או בהוצאת דברים מכל פרופורציה.

בכל אותם מקרים, אני נמצא שם עבורם כדי לתמוך, להכיל וכמובן להעניק להם את השירות המקצועי הטוב ביותר שאני יכול לתת, תוך שאני מסביר להם, מראש, את הסיכויים ואת הסיכונים. מכיוון שעבדתי, בעבר, כתובע משטרתי ויש לי ניסיון רב, אני מכיר את כל הטריקים וה”שטיקים” וחושב מחוץ לקופסא.

ודבר אחרון ומאוד חשוב, מבחינתי: אני תמיד אהיה זמין עבור לקוח שמתקשר אלי להתייעץ או לשאול שאלה או סתם רוצה לדבר.

עורך דין פלילי גיל באיער

למה לבחור במשרד עו"ד גיל באיער

תובע משטרתי לשעבר המכיר את עבודת המשטרה "מבפנים"

עו"ד פלילי משנת 1998 ניסיון באלפי תיקים פליליים

הקשבה, תמיכה וליווי אישי בתהליך רגשי מורכב וקשה

מחשבה חדה
ותמיד מחוץ לקופסא

מועמד לשעבר
לתפקיד שופט

מאות המלצות אישיות ואותנטיות מלקוחות

הלקוחות שלנו מספרים

משרד עו”ד גיל באיער זכה למאות המלצות חיוביות (ר׳ למטה)

5.0 ★★★★★ (מעל 200 המלצות)

פתרונות המשרד

עבירות אלימות

עבירות סמים

עבירות מין

עבירות נוער

עבירות רכוש

סדר דין פלילי

מאמרים קשורים

הסדר מותנה

איום ברצח השלכות

לא פעם אנו שומעים דרך החדשות על איום ברצח של איש מוכר מהציבור או אדם המוכר למשטרה. דמיינו שאתם מתעוררים בבוקר, מכינים לעצמכם את הקפה

קרא עוד »