פרץ לכלי רכב של הורים וגנב ציוד – העונש צפוי להיות חמור

באתר ynet פורסמה כתבה על מעצרו של גבר בשנות ה-50 לחייו מאזור המרכז, החשוד שביצע פריצות לעשרות כלי רכב באזור גוש דן, במיוחד באזורים הנחשבים יוקרתיים. דפוס הפעולה בפריצות במקרים רבים היה דומה: היה מדובר בכלי רכב של הורים שליוו את ילדיהם לגן הילדים, ובתוכם טלפונים סלולריים, ציוד אישי וארנקים.

הכתבה על הגניבה מ-Ynet - עו
הכתבה על הגניבה מ-Ynet – עו”ד פלילי גיל באיער

על פי החשד, הגבר החשוד ניפץ את שמשת המכונית של ההורה הקורבן, בזמן שזה ליווה את ילדו לגן וגנב ציוד שהושאר ברכב. לאחר ששוטרי תחנת מסובים ביצעו מארבים ותצפיות על אזור גני הילדים המדוברים, התקבל דיווח על אדם חשוד באזור נווה מונוסון. בלשי המשטרה שחשו למקום זיהו את כלי הרכב של האדם ועצרו אותו. פריטי רכוש רבים החשודים כגנובים נתפסו בחיפוש בכלי הרכב של החשוד, שיובא לדיון בהארכת מעצרו.

עבירות רכוש ועבירות פריצה הן עבירות עימן מתמודדים עורכי דין רבים במהלך עבודתם השוטפת. נסיבות ביצוע העבירה חשובות לגבי העונש. בענייננו, יש חומרה בעובדה שהחשוד גנב ציוד אישי של הקורבנות, כמו טלפונים סלולריים וארנקים למשל, כמו גם בעובדה שניצל את יציאתם הרגעית מהרכב לצורך הכנסת ילדיהם לגן. דבר זה צפוי לקבל ביטוי בעונש שייגזר על החשוד, אם יואשם ויורשע.

מדיניות הענישה בעבירות רכוש

מניסיוני בתור עורך דין פלילי, ניתן לומר שמדיניות הענישה בנוגע לרכוש אינה אחידה. היא יכולה לנוע בין פסק דין ללא הרשעה לבין מאסר בפועל, כשהדבר תלוי בחומרתם של האירועים (לא עבירת גניבה רגילה כעבירת התפרצות וגניבה וודאי שלא כדין שוד). ככל שמדובר בנאשם בעל עבר פלילי עשיר יותר בעבירות רכוש (וקיומו של מאסר על תנאי תלוי ועומד) – כך יוחמר העונש לכיוון של מאסר בפועל, והכל במידה שהנאשם לא עבר הליך שיקום יוצא דופן בתוצאותיו. כמו כן, אם הנאשם נעצר ואינו משוחרר לחלופת מעצר, אם יורשע – עונשו יהיה מאסר בפועל ולא פחות מכך.

לגבי גניבת טלפונים סלולריים – ניתן בהחלט לומר כי ישנה החמרה בענישה בשנה-שנתיים האחרונות והדבר מבורך, שכן מדובר בפגיעה קשה יותר בקורבנות (מבחינת המידע האישי שנמצא בטלפון ומבחינת חשיבותו של הטלפון הסלולרי לאדם הרגיל, בעידן הנוכחי).

אם החשוד יואשם ויורשע במספר עבירות גניבה של ציוד אישי מכלי רכב – הוא צפוי לעונש מאסר של שנתיים עד שלוש שנים, אלא אם יעבור הליך שיקומי יוצא דופן בתוצאותיו, בהנחה שהוא מכור לסמים.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם את החברים
עורך דין גיל באיער

עורך דין גיל באיער

גיל באיער הינו עורך דין פלילי מהותיקים בישראל. בעברו, כיהן עו"ד באיער כתובע משטרתי וצבר ניסיון רב שנים בהופעה באלפי תיקים פליליים ודיוני מעצר (כולל תיקי נוער) הן כתובע והן כסנגור. בשנת 2009 היה מועמד לכהונת שופט.