ההשלכות של הרשעה פלילית על האדם המורשע

באתר nrg מעריב פורסם על גזר הדין של מיכאל גייבדנוב, שהורשע ברצח ולדימיר דראנוב – מאסר עולם. לפני מספר חודשים בוצע הרצח של דראנוב בדקירות סכין. גייבדנוב הורשע ברצח בכוונה תחילה לאחר שחש ש”פגעו בכבודו”. מקרה זה מתאר הרשעה פלילית על עבירה חמורה של רצח. להרשעה פלילית השפעה רבה על חיי אדם, גם במקרים קלים יותר, שמסתכמים בתקופת מעצר קצרה או בעונשים אחרים.

אם מתנהלים נגדכם הליכים פליליים ואפילו אם מדובר בעיניכם בעניין פעוט, חשוב מאוד להבין את ההשלכות רחבות ההיקף של ההרשעה הפלילית.

הפגיעה בשמכם הטוב

עורכי דין פליליים לרוב עושים כל שביכולתם על מנת להימנע ממצב בו הלקוחות שלהם יורשעו בפלילים, מכיוון שבעוד שאת העונש ניתן לכמת בחודשי מאסר או בכסף, הרי שאת הפגיעה בשם הטוב לא ניתן לכמת כלל. ההרשעה הפלילית אותה כל עורך דין פלילי מנסה למנוע יכולה להוביל למצב של בידוד חברתי, לניתוק של קשרים עסקיים עם המורשע ואפילו לפגוע בדימוי העצמי שלו. לרוע המזל, דווקא אספקט חשוב ומשמעותי זה נותר לרוב ללא התייחסות.

פגיעה במשלח יד

כיום בישראל גם אלו שהורשעו בפלילים יכולים לגשת ללימודים גבוהים מכל סוג שהוא. עם זאת, ישנם מקצועות שונים שעבורם לא ניתן לקבל רישיון אם הסטודנט הורשע בפלילים – ובעיקר מדובר במקצועות הדורשים עבודה מול קהל וייצוג. מעבר לכך, בעלי מקצועות שונים שהורשעו בפלילים לא יכולים להחזיק במשרתם ונאלצים לעתים אחרי שנים רבות של עיסוק למצוא לעצמם פרנסה אחרת.

קשיים בקבלת ויזה לחו”ל

השלכה נוספת אליה מודעים עורכי דין פליליים, אך למרבה הצער פחות מוכרת לציבור הרחב, היא ההתייחסות של רשויות ושגרירויות שונות להרשעה הפלילית. מבחינה חוקית, יכולות השגרירויות השונות לקבל מידע אודות הרישום הפלילי של אזרחי ישראל שמבקשים לקבל ויזה למדינות זרות מטעם משטרת ישראל. עם זאת, בניגוד לרשויות בישראל, הרי שהשגרירויות הזרות אינן כפופות לחוקי המדינה ולפיכך ישנם מקרים בהם על אף שמבחינה חוקית בישראל חלה התיישנות על ההרשעה, לאו דווקא שבמדינה הרלוונטית פרק הזמן שעבר מאז ההרשעה ייחשב להתיישנות.

השלכות רלוונטיות נוספות

בנוסף לכל האמור לעיל הרשעה פלילית יכולה להערים קשיים על אדם שמבקש לאמץ ילד, להקשות עליו בתהליכי הקבלה ליישוב זה או אחר ועוד. במידה ואתם מעוניינים לדעת עוד, צרו קשר עם עורך דין פלילי ובקשו להתייעץ עמו בנוגע להשלכות הרלוונטיות עבורכם באופן אישי.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם את החברים
עורך דין גיל באיער

עורך דין גיל באיער

גיל באיער הינו עורך דין פלילי מהותיקים בישראל. בעברו, כיהן עו"ד באיער כתובע משטרתי וצבר ניסיון רב שנים בהופעה באלפי תיקים פליליים ודיוני מעצר (כולל תיקי נוער) הן כתובע והן כסנגור. בשנת 2009 היה מועמד לכהונת שופט.