מעשים מגונים – הגשת העבירה והעונש הצפוי

בארץ ישראל ובעולמות המשפט אנו רואים מספר קטגוריות של עבירות מין אשר הוגדרו בחוק העונשין. במסגרת החוק הוגדרו אלו מעשים נופלים תחת אלו קטגוריות לצד העונש הנקוב אשר יוטל על הנאשם במקרה ויורשע בין כתלי בית המשפט. עבירות אלו נחשבות לעבירות רגישות במיוחד ודורשות היכרות רחבה עם עולם הדין הפלילי. אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות מעשים מגונים, הגשת העבירה והעונש הצפוי – בדיוק לשם כך גיל באיער פה לעשות לכם סדר.

עושים סדר: מה הוא מעשה מגונה לפי החוק?

יצא לכם לשמוע את המונח “מעשה מגונה” לא פעם אך יחד עם זאת אתם לא בטוחים מה זה בדיוק אומר מבחינת החוק. סעיף 348(ג) לחוק העונשין מגדיר בצורה מסודרת וברורה מה הוא מעשה מגונה. מעשה זה הינו מעשה אשר נעשה לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני. מעשה מגונה הופך לעבירת מין כאשר אחד מן המעשים נעשו ללא הסכמה של אחד מן הצדדים לאקט. כמו כן במסגרת הסעיף אנו רואים אזכורים לעבירות המעשה המגונה גם בחוק למניעת הטרדה מינית.

מה הם המעשים המוגדרים כמעשים מגונים?

אנו למדים כי ההגדרה בחוק העונשין הינה רחבה מאוד ויכולה לכלול מגוון רחב של מעשים שונים הנעשים אשר יכולים להיות מוגדרים כמעשים בעלי אופי מיני, אלו יכולים להיות חיבוק, נשיקה, מגע בגוף ללא רצון, ליטופים, מגע באיבר המין וכל סוג אחר של מגע בגופו של הצד השני.

יחד עם זאת אנו למדים כי מעשים מגונים יכולים להיעשות גם ללא שום מגע בצד השני, התנהגויות שונות יכולות להיות מוגדרות כמגונות בהתאם לנסיבות ולהתנהגות באירוע. לצורך העניין הוצאת איבר מוצנע במקום ציבורי ו/או אל מול אדם ספציפי נחשב למעשה מגונה בפומבי ו/או באותו אדם גם אם לא התבצע מגע כלל.

מאחר והחוק מגדיר בצורה רחבה מעשים מגונים אנו רואים רגישות רבה בכל הקשור לנושא המשפטי, לכן אנו ממליצים לגשת אל עורך דין המתמחה בעולם הפלילי בדגש על טיפול בעבירות מין לשם ייעוץ מקצועי.

מעשים מגונים – מה העונש הצפוי?

לפי סעיף 348(א) לחוק העונשין מדברים על מקרים בהם בוצע מעשה מגונה באדם אשר נחשבת העבירה הנפוצה והשכיחה ביותר, במקרה זה אנחנו מדברים על מאסר של עד שלוש שנים. יחד עם זאת אנו רואים מעשים מגונים רבים עם עונשים שונים בהתאמה.

  • ניצול יחסי מרות בעבודה – במקרים אלו אנו רואים עונש צפוי של עד שנתיים מאסר.
  • קטין מתחת לגיל 14 – עד כ – 10 שנות מאסר
  • קטן בין גיל 14-18 – עד 4 שנות מאסר
  • מעשה מגונה הנעשה תוך כדי איום – עד 7 שנות מאסר.
  • מעשה מגונה אשר התבצע על ידי בן משפחה ו/או אחראי על קטין – עד 15 שנות מאסר.

מדובר בהערכות ואנו למדים כי במקרים של עבירות מין עונשי המאסר יכולים לנוע בין מספר חודשים עד 15 שנות מאסר בהתאם לאופי המעשה המגונה שנעשה, הנסיבות בגינן הוא נעשה, זהות הקורבן והעבר של הנאשם.

אונס בנסיבות מחמירות

אנו למדים כי עבירות מין כוללות מגוון מעשים הנכללים תחת ההגדרה של מעשה מגונה בדין הפלילי. יחד עם זאת ישנם מקרים מסוימים בהם העבירה תחשב כעבירת אונס בנסיבות מחמירות. עבירות אלו נחשבות לעבירות החמורות ביותר והן כוללות בין היתר – אונס הנעשה בכוחניות תוך כדי איומים ו/או שימוש באמצעים, אונס אדם הסובל מבעיות נפשיות, אונס קבוצתי, אונס קטינים ועוד. במקרים אלו אנו רואים כי העונש עומד על כ – 20 שנות מאסר.

החשיבות בייעוץ עם עורך דין פלילי המתמחה בתחום

בישראל מדי שנה מוגשים אלפי תיקים בגין מעשים מגונים בדרגות חומרה שונות, במקרה ומתקיימת חקירה כנגדכם הקשורה למעשים מגונים ו/או לעבירות מין או שמא אתם מעוניינים למצות את הדין עם אדם שפגע בכם אנו ממליצים לכם ליצור קשר עם עורך דין פלילי המתמחה בתחום. מאחר ומדובר בתחום רגיש במיוחד אנו נרצה לעבוד אך ורק עם עורך דין בעל ותק, ניסיון ומוניטין בתחום אשר ידע לאפיין ולמפות את המצב תוך כדי שהוא פועל בצורה מקצועית, מיומנת ורגישה.

עורך דין פלילי – גיל באיער

המאמר הועיל לכם? שתפו גם את החברים
עורך דין גיל באיער

עורך דין גיל באיער

גיל באיער הינו עורך דין פלילי מהותיקים בישראל. בעברו, כיהן עו"ד באיער כתובע משטרתי וצבר ניסיון רב שנים בהופעה באלפי תיקים פליליים ודיוני מעצר (כולל תיקי נוער) הן כתובע והן כסנגור. בשנת 2009 היה מועמד לכהונת שופט.