עורך דין פלילי גיל באיער – האם עבירות נגד קטינים נחשבות לחמורות יותר?

באתר ynet פורסם על כתבי אישום שהוגשו לבית המשפט המחוזי על ידי פרקליטות מחוז מרכז, נגד שלושה צעירים שנהגו לשדוד טלפונים סלולריים מקטינים. השלושה מואשמים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה, שוד בחבורה ועבירות נוספות.

דרך הפעולה של השלושה הייתה בעלת דפוסים קבועים, כך עולה מכתב האישום: הם נהגו לנסוע יחד במכונית של אחד מהם וחיפשו אחר קורבנות אפשריים. כשאיתרו קורבן פוטנציאלי, ביקשו ממנו שידריך אותם איך להגיע למקום מסוים באמצעות הטלפון הנייד או ביקשו ממנו לבצע שיחת טלפון. במקרה של שיתוף פעולה מצד הקטינים, הם נהגו לברוח כשהטלפון בידם. אם הקטינים לא היו משתפים פעולה, הם היו פועלים נגדם באלימות.

גניבת סלולר
עו”ד פלילי גיל באיער – הכתבה על האישומים

הפרקליטות מבקשת לעצור את שלושת הנאשמים עד תום ההליכים וטוענת כי אלו ניצלו את החולשה והתמימות של הקורבנות הקטינים. אחד מעורכי הדין בפרקליטות הסביר שישנה מסוכנות לנאשמים, זאת בשל ביצוע עבירות השוד במקומות ציבוריים, ריבוי העבירות, תחכומן ובחירת הקורבנות הקטינים.

למידע על – עורכי דין פליליים לנוער

הגיל הצעיר של הקורבנות צפוי להשפיע

במקרה זה כאמור, כוונו העבירות מלכתחילה נגד קטינים. מניסיוני כעורך דין פלילי, גילם הצעיר של הקורבנות בהחלט מהווה נסיבה לחומרה וצפוי להביא לעונש חמור יותר כנגד השלושה. העובדה שמדובר ב”מכת מדינה” של גניבה/שוד של טלפונים סלולריים, מגבירה, גם היא, את חומרת האירוע ותהווה שיקול לחומרה.

שלושת הצעירים נאשמים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה, שוד בחבורה ועוד. במקרה שהאישום יוביל להרשעה, הענישה צפויה להיות חופפת ולוקחת בחשבון את מספר המקרים, המעשים שבוצעו (הכוללים אלימות, תחכום וכו’), גיל הקורבנות, העבר הפלילי של הנאשמים ועוד. להערכתי מתוך ניסיוני בתחום כעו”ד פלילי, העונש צפוי להיות בין 3 ל-4 שנות מאסר.

הארכת המעצר של הנאשמים

במקרה זה, ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצר שלושת הנאשמים עד תום ההליכים בשל מסוכנותם. אם לנאשמים אין עבר פלילי וכתב האישום אינו מתאר אלימות קשה, סביר כי בית המשפט ישחרר אותם בתנאים מגבילים של מעצר בית בפיקוח, איזוק אלקטרוני והפקדות משמעותיות. אם אחד או יותר מהם בעל עבר קרוב בעבירות אלימות, סביר להניח כי הוא לא ישוחרר וייעצר עד לתום ההליכים.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם את החברים
עורך דין גיל באיער

עורך דין גיל באיער

גיל באיער הינו עורך דין פלילי מהותיקים בישראל. בעברו, כיהן עו"ד באיער כתובע משטרתי וצבר ניסיון רב שנים בהופעה באלפי תיקים פליליים ודיוני מעצר (כולל תיקי נוער) הן כתובע והן כסנגור. בשנת 2009 היה מועמד לכהונת שופט.