מה העונש על אלימות מילולית – שחקן נאשם שתקף את גרושתו

כתב אישום הוגש לפני מספר ימים לבית משפט השלום בת”א כנגד שחקן מוכר בגין עבירות אלימות במשפחה. מדובר בעבירות איומים ותקיפה שבוצעו במהלך חמש השנים האחרונות.

חלק מהאירועים, כך עולה מכתב האישום, התרחשו מול בנותיהם המשותפות של בני הזוג. כתבה בנושא פורסמה באתר “וואלה”.

מה העונש על אלימות מילולית
הכתבה מתוך וואלה – עורך דין פלילי גיל באיער

מכתב האישום עולה שבחודש אוגוסט 2014, התקשר הנאשם לגרושתו והשאיר הודעה קולית.

בהודעה הוא תקף מילולית את הגרושה בטענה שהיא מרימה ידיים על הילדות. “לא משנה מי יגן עלייך או איפה תהיי – אפוצץ אותך ואקרע לך את הצורה”, נאמר בהודעה בין היתר.

בנוסף, חמישה ימים לאחר מכן, שלח הנאשם לגרושה הודעת טקסט בשעה 3:00 בלילה ובה הוא ציין שהוא “על הקצה” ואיים “הלך עלייך”.

אז מה העונש על אלימות מילולית שכזו? מיד נגיע לכך.

יומיים לאחר ההודעה המאיימת, הגיע עם אחיו לבית הגרושה, רץ לעבר הקומה השנייה וכשמצא את הגרושה, התווכח איתה בקול רם.

לאחר מכן, הוא תקף אותה, על פי כתב האישום: הוא גרר אותה לרצפה תוך שהוא אוחז בשיערות ראשה והטיח את ראשה בקיר. בהמשך הוא בעט בבטן גרושתו וחנק אותה, ורק לאחר התערבות של אחיו הצליחה הגרושה לברוח ולהתלונן במשטרה.

על פי האישומים נגד השחקן, זוהי לא הפעם הראשונה שבה הוא תוקף את גרושתו ומעורב בתלונת אלמ”ב. ב-2010 בעת הליכי הגירושין בין השניים, הוא תקף אותה פיזית ואף זרק עליה כיסא.

מה העונש על אלימות מילולית – תלוה בין היתר בהליך הטיפולי

העונש הצפוי בגין עבירות אלימות והאיומים המתוארות בכתבה, אם הנאשם יורשע, צפוי לעמוד על 6 חודשי עבודות שירות (במקרה של הודאה ושיתוף פעולה מלא עם שירות המבחן) לבין מאסר בפועל לתקופה של 8 עד 12 חודשים.

מאסר זה ייגזר במקרה של הרשעה לאחר כפירה וניהול משפט או במקרה של תסקיר שלילי לעונש, המעיד על אי לקיחת אחריות או אי שיתוף פעולה בהליך הטיפולי.

אם הנאשם לא היה תוקף את האישה פיזית, ושולח מסרים מאיימים בלבד, ללא נקיטת אלימות בפועל, היה מדובר בעבירות של הטרדה באמצעות מתקן בזק (הטרדה טלפונית) ואיומים. מה העונש על אלימות מילולית בהיעדר עבר פלילי?

העונש לא היה מגיע, ככל הנראה, למאסר בפועל או לעבודות שירות וסביר להניח כי ניתן היה לסיים את התיק אף בהליך של אי הרשעה.

בכל מקרה, תפקידו של עורך דין פלילי במקרים אלו הוא קריטי – בתחילה כדי למנוע הגשה של כתב אישום ובהמשך, כדי להקל את חומרת האישומים.

במקרה המתואר, לדעתי, מומלץ היה להגיש תלונה במשטרה על תקיפת בת זוג לאחר ביצוע כל עבירה ולא להמתין להצטברות אירועים.

גם אם בפעם הראשונה או השנייה התיק היה נסגר או מושהה – הרי שבפעם הבאה הוא היה מטופל כראוי. כמו כן, הגשת תלונה בזמן אמת מחזקת את האותנטיות של התלונה.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם את החברים
עורך דין גיל באיער

עורך דין גיל באיער

גיל באיער הינו עורך דין פלילי מהותיקים בישראל. בעברו, כיהן עו"ד באיער כתובע משטרתי וצבר ניסיון רב שנים בהופעה באלפי תיקים פליליים ודיוני מעצר (כולל תיקי נוער) הן כתובע והן כסנגור. בשנת 2009 היה מועמד לכהונת שופט.