מה ההבדל בין רישום פלילי לרישום משטרתי?

חשוב לדעת שקיים הבדל מהותי בין רישום פלילי ורישום משטרתי, כשברוב המקרים רישום פלילי הנו החמור מבין השניים. יחד עם זאת, גם רישום במשטרה מהווה מצב בעייתי, ולכן יש לפעול במידת האפשר הן למען מחיקת רישום פלילי והן למחיקת הרישום המשטרתי. לצורך מטרה זו, עליכם להיעזר בשרותיו של עו”ד פלילי בעל ניסיון וידע מקיף בהליכים הרלבנטיים.

מהו רישום פלילי?

רישום פלילי הנו רישום הקיים במרשם הפלילי של משטרה, ומתקיים במצב בו מוגשים לבית משפט פלילי כתב אישום, הרשעה, צו מבחן, צו הימנעות מעבירה או צו לתועלת הציבור. אם הנאשם הורשע, ייפתח נגדו רישום פלילי או תיק פלילי המוביל לעונש בפועל, החל מקנס, מימוש צווים שונים, מאסר על תנאי ועבודות שירות, ועד למאסר בפועל. יש לציין כי רישום זה מתקיים במקרים בהם נקבעה אשמתו של אדם על ידי בית המשפט גם ללא הרשעה.

עו
רישום פלילי ומשטרתי

הרישום נגיש לרשויות שונות במדינה, ועלול להזיק לאדם בחייו האישיים והציבוריים באופנים רבים. לכן, סגירת תיק פלילי הנה פעולה חיונית ביותר, אותה ניתן לבצע במקרים של התיישנות העבירה, או על ידי הגשת בקשה למחיקת רישום לנשיא המדינה. על מנת לקדם את המהלכים באופן יעיל ומהיר, חובה לקבל ייצוג וסיוע מאת עורך דין פלילי בעל ניסיון וידע בתחום.

מהו רישום משטרתי?

רישום משטרתי הנו רישום פנימי של המשטרה המתייחס למצבים בהם מנוהלת חקירה פלילית נגד אדם, וטרם הוחלט אם להגיש בגינה כתב אישום לבית המשפט. כמו מתייחס הרישום למקרים בהם הוחלט על סגירת תיק משטרתי ללא העמדה לדין עקב סיבות שונות, כמו חוסר עניין לציבור, חוסר ראיות, חומרת הראייה, אינטרסים של המדינה, מות הנאשם, עבריין לא נודע, אי יכולת להעמיד את הנאשם לדין בגין מצבו הבריאותי או גילו, וחוסר אשמה.

רישום זה מהווה מידע רגיש וחסוי המיועד רק לעיני בעל הרישום ובעלי תפקיד, והעברתו או מסירתו נחשבות בחוק לעבירה פלילית. יחד עם זאת, הגדרת בעלי התפקיד הנה רחבה, וכוללת בתוכה בין היתר את הפרקליטות, המשטרה, המשטרה הצבאית, השב”כ והיועץ המשפטי לממשלה. כל הגורמים הללו יכולים לעשות שימוש במידע ללא ידיעת האזרח. במקרים רבים, ניתן למחוק רישום משטרתי באמצעות הגשת בקשה מתאימה ומומלץ לעשות זאת באמצעות עורך דין פלילי מיומן.

פנו עכשיו לעו”ד פלילי באיער למחיקת רישום פלילי.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם את החברים
Picture of עורך דין גיל באיער

עורך דין גיל באיער

גיל באיער הינו עורך דין פלילי מהותיקים בישראל. בעברו, כיהן עו"ד באיער כתובע משטרתי וצבר ניסיון רב שנים בהופעה באלפי תיקים פליליים ודיוני מעצר (כולל תיקי נוער) הן כתובע והן כסנגור. בשנת 2009 היה מועמד לכהונת שופט.