גניבת טלפון סלולרי מאדם אחר – מגמת החמרה בענישה

באתר mynet פורסם מקרה של גניבת טלפון סלולרי מחייל באזור נהריה. החייל התלונן כי שני גברים גנבו ממנו את המכשיר הסלולרי שברשותו, וכאשר המשטרה ביצעה איכון למכשיר, היא איתרה אותו בדירה בעיר. שני הגברים שהיו בדירה הכחישו שגנבו את הטלפון, אך כאשר השוטרים התקשרו לטלפון, זה צלצל מהתיק של אחד מהם, מה שהפליל אותם. לאחר חקירה, השניים הודו בעבירה.

מקרה זה ממחיש כי זמינותם הגבוהה של המכשירים היקרים והמתקדמים הובילה לעלייה משמעותית במקרי גניבתם, וכיום הם עומדים בראש רשימת המוצרים שנגנבים במדינת ישראל. רשויות החוק שהתוודעו מקרוב להתרחבות התופעה פעלו במרץ להעלאת רף הענישה, ובעת האחרונה אכן ניכרת מגמת החמרה בפסקי הדין. לכן, אם נחשדתם או הואשמתם בגניבת טלפון סלולרי ונפתח לכם תיק פלילי, אל תקלו ראש בחשדות ובאישומים. מה העונש על גניבת פלאפון? ההמלצה היא לפנות לסיוע מטעם עורך דין פלילי על מנת להקל בעונש הצפוי או להביא לזיכוי מלא.

עלייה במספר הגניבות – והחמרה בענישה

מה העונש על גניבת פלאפון
גניבת טלפון סלולרי – עורך דין פלילי באיער

עשרות אלפי טלפונים סלולריים נגנבים מדי שנה בישראל, ולא מעט מהנפגעים הם קשישים וילדים שאינם יכולים להגן על עצמם ועל מכשירם. למעשה, מדובר בתופעה כה נפוצה עד שבתחנות משטרה רבות הוקמו צוותים העוסקים רק בתחום זה.

בד בבד, נציגי הפרקליטות התרשמו כי הענישה על מקרים אלו נטתה להיות קלה וסלחנית, מה שפגע בהרתעתם של עבריינים. לכן, בשנים האחרונות החלו נציגי הפרקליטות לדרוש עונשים כבדים יותר, ומסתמן כי בתי המשפט מצטרפים בהדרגה למגמה. אז מה העונש על גניבת פלאפון? רבים מקרב מבצעי עבירות הגניבה אינם מודעים להחמרה, וחלקם סבורים כי ההליך יסתכם לכל היותר בפתיחת תיק פלילי, בקנס נמוך ובאזהרה. מדובר בטעות יסודית, ולנאשם צפויה הפתעה מרה אם לא יסתייע בשירותיו של עורך דין פלילי בעל ניסיון בתחום.

דוגמאות לענישה על גניבת טלפון סלולרי

על מנת להבהיר את הענישה החמורה במקרים אלו, מובאות להלן שתי דוגמאות:

  • אדם שגנב טלפון סלולרי באיומי סכין מקשישה נידון על ידי בית המשפט ל-4 שנות מאסר בפועל, ולקנס על סך 6,000 שקלים.
  • שני צעירים גנבו טלפון סלולרי בעודם מכים את בעליו – על נאשם אחד נגזרו 31 חודשי מאסר בפועל ועל השני נגזרו 18 חודשי מאסר. כמו כן, נפסקו אלפי שקלים פיצויים למתלונן אותם ישלמו העבריינים.

גזר הדין משתנה באופן מהותי בהתאם לנסיבות המקרה, כמו הפעלת כוח, עבר פלילי, נסיבות אישיות וגיל הנאשם. פרטים אלו יוצגו בפני בית המשפט באופן מסודר על ידי עורך דין פלילי מתוך מטרה להמתיק את עונשו של לקוחו. לכן, אם נפתח לכם תיק פלילי בגין גניבת טלפון סלולרי, זכרו כי המערכת נוטה להחמיר לאחרונה בענישה, ומהרו לפנות לקבלת סיוע משפטי.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם את החברים
Picture of עורך דין גיל באיער

עורך דין גיל באיער

גיל באיער הינו עורך דין פלילי מהותיקים בישראל. בעברו, כיהן עו"ד באיער כתובע משטרתי וצבר ניסיון רב שנים בהופעה באלפי תיקים פליליים ודיוני מעצר (כולל תיקי נוער) הן כתובע והן כסנגור. בשנת 2009 היה מועמד לכהונת שופט.