ייעוץ לפני חקירה פלילית

תמונה ראשית עו"ד גיל באיער

לא סתם  נאמר לחשוד בתחילת חקירתו, כי כל משפט שיאמר בחקירתו עלול לשמש נגדו כראיה בבית המשפט. החקירה אינה סתם עוד שיחת חולין רגועה, כי אם מעמד מלחיץ שבו שני הצדדים אינם נמצאים במעמד שווה, על אחת כמה וכמה אם מדובר באדם שמעד לראשונה.

החוקר היושב מצדו השני של השולחן הוא איש מקצוע מנוסה אשר בקיא בכל התרגילים הקטנים שעלולים לגרום לכם להפליל את עצמכם בכמה מילים, אשר יהפכו, מאוחר יותר, למשפטי המפתח בכתב האישום שיוגש נגדכם. זכרו, מטרתו של החוקר היא להוציא מכם הודאה שתסייע לו לסגור את התיק שמולו ולעבור לתיק הבא.

לשם כך – כל האמצעים כשרים. יהיה נאיבי מצדכם לחשוב כי מטרתה של המשטרה הינה להגיע לחקר האמת וכי החוקר היושב מולכם באמת רוצה לסייע לכם ולעזור לכם. מעטים מאוד חוקרים כאלה. הרוב המכריע של החוקרים אך מבקשים להוציא מהנחקר הודאה בביצוע העבירה או מספר משפטים מסבכים וזאת על מנת “לסגור” את התיק ולעבור לטפל בתיק הבא בערימת התיקים הגדולה המונחת על שולחנם. חוקר המשטרה אינו חוקר פרטי הנחלץ לעזור לכם אלא הוא עובד ציבור העובד תחת לחץ זמנים בלתי נסבל, בתת תנאים ובמשכורת נמוכה.

זוהי בדיוק הסיבה שבעטיה כל מילה שתוציאו מפיכם במהלך החקירה היא קריטית. על מנת להימנע מהפללה עצמית שלה השלכות חמורות, אנו ממליצים לכם לשמור על זכות השתיקה בטרם תקבלו ייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין המתמחה במתן ייעוץ לפני החקירה. במידה שנמסר לכם טלפונית על הצורך להתייצב לחקירה או אם הוזמנתם לשימוע, או קיבלתם הזמנה בכתב – הזדרזו לקבוע פגישת התייעצות עם עורך דין פלילי מקצועי. במידה שעוכבתם או נעצרתם לצרכי חקירה – זכותכם המלאה, לאחר שהוסבר לכם במה אתם חשודים ובטרם תתחיל חקירתכם – להתייעץ עם עו”ד פלילי (אם ייעוץ טלפוני ואם עו”ד אשר יגיע אליכם לתחנת המשטרה לייעץ לכם באופן אישי).

התייעצות עם עורך דין פלילי (סנגור) לפני תחילת החקירה תסייע לכם לארגן את מחשבותיכם ולשטוח בצורה טובה יותר את גרסתכם בפני החוקרים. כל חקירה משטרתית באשר היא מלחיצה באופן טבעי את הנחקר וגם אם מדובר באדם שבטוח בצדקתו, הרי שהמעמד הלא פשוט, בצירוף עם תרגילי החקירה שמופעלים עליו (כולל הבטחות שקריות שאם הוא יודה המשטרה “תעזור” לו ואם לא יודה – ייעצר ויישלח לאבו כביר) עלולים לבלבלו ולגרום לו לומר דברים שאליהם כלל לא התכוון או שאינו חייב לומר.

חשוב לזכור שגרסה סדורה ומאורגנת עשויה לשכנע את החוקר כי אין דברים בגו ולהובילו למסקנה כי אין תשתית ראייתית להמשך הטיפול בתיק ולהעברתו לתביעה לשם הגשת כתב אישום. במקרים אחרים, יכולה גרסתו של הנחקר להוביל  לשחרורו המיידי ולסיום ההליכים נגדו עוד באותו היום. במקרים הקשים יותר, עשויה גרסתו של החשוד (לאחר שהתייעץ עם עו”ד מקצועי) להביא להארכת מעצרו למספר ימים לשם המשך חקירה אך למנוע, בסופו של דבר, הגשת כתב אישום ובקשה למעצר עד תום הליכים וזאת מחוסר ראיות.

משרד עו”ד גיל באיער מתמחה במתן ייעוץ לנחקרים ובהכנתם לחקירת משטרה ויקדיש את כל הזמן והמאמצים הדרושים עבור כל אחד ואחת מלקוחותינו לשם הכנתם לחקירה בצורה הטובה ביותר.

 

נעים להכיר

עו”ד פלילי גיל באיער

הרוב המכריע של הלקוחות שמגיעים אלי למשרד הם נורמטיביים. אבל יש להם מכנה משותף אחד: אצל רובם מדובר בפעם הראשונה שהם נחקרים בתיק פלילי והם נמצאים במצב רגשי לא קל. יתכן שמדובר בעבירה שהם ביצעו, בלהט הרגע, וייתכן שבכלל מדובר בעלילת שקר או בהוצאת דברים מכל פרופורציה.

בכל אותם מקרים, אני נמצא שם עבורם כדי לתמוך, להכיל וכמובן להעניק להם את השירות המקצועי הטוב ביותר שאני יכול לתת, תוך שאני מסביר להם, מראש, את הסיכויים ואת הסיכונים. מכיוון שעבדתי, בעבר, כתובע משטרתי ויש לי ניסיון רב, אני מכיר את כל הטריקים וה”שטיקים” וחושב מחוץ לקופסא.

ודבר אחרון ומאוד חשוב, מבחינתי: אני תמיד אהיה זמין עבור לקוח שמתקשר אלי להתייעץ או לשאול שאלה או סתם רוצה לדבר.

עורך דין פלילי גיל באיער

למה לבחור במשרד עו"ד גיל באיער

תובע משטרתי לשעבר המכיר את עבודת המשטרה "מבפנים"

עו"ד פלילי משנת 1998 ניסיון באלפי תיקים פליליים

הקשבה, תמיכה וליווי אישי בתהליך רגשי מורכב וקשה

מחשבה חדה
ותמיד מחוץ לקופסא

מועמד לשעבר
לתפקיד שופט

מאות המלצות אישיות ואותנטיות מלקוחות

הלקוחות שלנו מספרים

משרד עו”ד גיל באיער זכה למאות המלצות חיוביות (ר׳ למטה)

5.0 ★★★★★ (מעל 200 המלצות)

פתרונות המשרד

עבירות אלימות

עבירות סמים

עבירות מין

עבירות נוער

עבירות רכוש

סדר דין פלילי

מאמרים קשורים