עורך דין עבירות רכוש

תמונה ראשית עו"ד גיל באיער
עסקת טיעון לעונש מופחת ללא הרשעה

עבירות הרכוש הנפוצות

עבירות רכוש הן עבירות אשר מבוצעות בכוונה לפגוע ברכושו של אחר או לשלול אותו מידיו. מעבר לכך שיש בעבירות הרכוש כדי לפגוע, לרוב, בזכויות יסוד של אדם (חופש הקניין), הרי שחמור מכך – בחלק לא קטן מן המקרים, עבירות אלו מסכנות חיי אדם.

אל הקטגוריה של עבירות רכוש ייכנסו העבירות של הסגת גבול, גניבה, התפרצות לבית/לעסק, התפרצות לרכב, חבלה לרכב, היזק לרכוש, קבלת דבר במרמה וכן עבירות רכוש המשלבות אלמנטים של אלימות או איום באלימות, כגון שוד, וכן עבירות נקודתיות אחרות, כגון: החזקת רכוש גנוב, זיוף מסמך, זיוף שטרות ומטבעות והצתה. להלן הסבר בדבר מרכיבי עבירות הרכוש המרכזיות:

הסגת גבול הנה מוגדרת בסעיף 447 לחוק העונשין ככניסה לשטח של אדם אחר, ללא קבלת רשותו של מחזיק בשטח (שאינו חייב להיות הבעלים של השטח ודי שישהה בשטח ברשות הבעלים), או כניסה לשטח ברשות אך המשך שהיה בו, שלא ברשות, לאחר שהנכנס נתבקש לעזוב. נשאלת השאלה האם בית מלון או קניון ייחשבו למקום פרטי או ציבורי והתשובה הנה כי מדובר במקום פרטי, באשר הכניסה יכולה להיות ברשות אך משעה שהאדם שנכנס מתבקש לעזוב את המקום ומסרב-הראי שהוא נחשב למסיג גבול. העונש הקבוע בחוק בגין הסגת גבול הנו עד 3 שנות מאסר.

עבירת הגניבה מוגדרת בסעיפים 383-384 כגניבה של דבר מה בעל ערך הניתן להיגנב במטרה לשלול אותו שלילת קבע מבעליו. כלומר, במידה שחפץ מסוים ניתן בהשאלה ולא הוחזר, מדובר בעניין אזרחי ויש לתבוע השבתו בבימ”ש אזרחי והמשטרה לא תפתח תיק פלילי בעניין. כאשר גניבה רגילה תשלב אלמנטים של הפעלת כוח משמעותי על גופו של אדם אחר (לדוגמא, מאבק עם אישה על ניתוק תיק היד שלה מזרועה), הרי שמבחינה משפטית, העבירה הופכת מעבירה של גניבה לעבירה של שוד. העונש הקבוע בחוק בגין עבירה זו הנו עד 3 שנות מאסר.

התפרצות לבית עסק או לדירה במטרה לגנוב מוגדרת בסעיפים 405-407 לחוק העונשין כפתיחת דלת (כולל הזזת הדלת או הזזת חלון) וכניסה למקום בכוונה לגנוב. העונש הקבוע בחוק בגין עבירה זו הנו עד 7 שנות מאסר.

התפרצות לרכב מוגדרת בסעיף 413ו לחוק העונשים בכניסה לרכב בדרך של פתיחת הדלת או הזזת חלון וכניסה לרכב. העונש הקבוע בחוק בגין עבירה זו הנו עד 5 שנות מאסר. במידה שנגנב דבר מה מהרכב, תתוסף לעבירה זו עבירה של גניבה, בניגוד לסעיף 384 לחוק העונשין.

חבלה לרכב, בניגוד לסעיף 413ה לחוק העונשין, תתבצע כאשר העבריין גורם נזק משמעותי לרכבו של אדם אחר. העונש הקבוע בחוק בגין העבירה הנו עד 5 שנות מאסר, אך בהתאם להנחיות התביעה המשטרתית, במידה שמדובר בנזק קל (שריטה קלה), הרי שאין להגיש כתב אישום בגין חבלה במזיד לרכב אלא לשקול סגירת התיק (במידה שמדובר בעבירה יחידה ואין לחשוד רישום פלילי ב-5 השנים האחרונות) בהסדר מותנה.

היזק לרכוש (בניגוד לסעיף 452 לחוק העונשין) הנו גרימת נזק לרכוש, תוך כוונה או פזיזות, כאשר יתכן כי מדובר בנזק קל או קשה וברכוש קל ערך או יקר ערך (כגון: שבירת טלפון סלולרי). העונש הקבוע בחוק בגין העבירה הנו עד 3 שנות מאסר , אך הנחיות התביעה המשטרתית קובעות כי אין להעמיד לדין בגין עבירה זו בלבד אלא בצירוף עבירות נוספות ובמידה שמדובר בעבירה זו בלבד, יש לסגור התיק בהסדר מותנה (כפוף להעדר רישום פלילי ב-5 השנים האחרונות).

קבלת דבר במרמה הנה עבירה בניגוד לסעיף 415 לחוק העונשין. מרמה מוגדר כטענת עובדה שהטוען יודע שאינה אמת והכל ע”מ לקבל דבר שאינו זכאי לקבלו. לדוגמא: אני טוען בפני אדם כי אני יכול להשיג עבורו טלוויזיה מדגם מסוים במחיר הזול ב-30% ממחיר השוק בעוד שאני יודע איני יכול לעשות זאת ואני גובה ממנו מקדמה בסך 50% מהמחיר המוצהר על ידי. בבוא המועד לספק הנכס-אני אומר לו כי יש עיכוב באספקת הטלוויזיה ואינני מחזיר לו המקדמה (למרות בקשתו) ומציע לו לקבל טלוויזיה אחרת (זולה יותר) באותו המחיר. דוגמא נוספת: נכנסתי לאכול במסעדה ביודעי כי אין לי שקל בכיס וגם לא כרטיס אשראי ולא אוכל לשלם (במקום) עבור הארוחה. העונש הקבוע בחוק בגין קבלת דבר במרמה הנו עד 3-5 שנות מאסר.

עבירת שוד (בניגוד לסעיף 402 לחוק העונשין) הנה, בעצם, גניבה, תוך שימוש באלמנטים של איום באלימות (או החזקת נשק) או שימוש באלימות ע”מ להשיג את ביצוע העבירה או כדי למנוע התנגדות. העונש הקבוע בחוק בגין שוד הנו עד 14-20 שנות מאסר.

אל תמתינו עד לרגע שבו זה כבר עלול להיות מאוחר מדי. צרו קשר עכשיו עם משרד עו”ד גיל באיער ונשמח לסייע.

כיצד נוכל לעמוד לשירותך?

נעים להכיר

עו”ד פלילי גיל באיער

הרוב המכריע של הלקוחות שמגיעים אלי למשרד הם נורמטיביים. אבל יש להם מכנה משותף אחד: אצל רובם מדובר בפעם הראשונה שהם נחקרים בתיק פלילי והם נמצאים במצב רגשי לא קל. יתכן שמדובר בעבירה שהם ביצעו, בלהט הרגע, וייתכן שבכלל מדובר בעלילת שקר או בהוצאת דברים מכל פרופורציה.

בכל אותם מקרים, אני נמצא שם עבורם כדי לתמוך, להכיל וכמובן להעניק להם את השירות המקצועי הטוב ביותר שאני יכול לתת, תוך שאני מסביר להם, מראש, את הסיכויים ואת הסיכונים. מכיוון שעבדתי, בעבר, כתובע משטרתי ויש לי ניסיון רב, אני מכיר את כל הטריקים וה”שטיקים” וחושב מחוץ לקופסא.

ודבר אחרון ומאוד חשוב, מבחינתי: אני תמיד אהיה זמין עבור לקוח שמתקשר אלי להתייעץ או לשאול שאלה או סתם רוצה לדבר.

עורך דין פלילי גיל באיער

למה לבחור במשרד עו"ד גיל באיער

תובע משטרתי לשעבר המכיר את עבודת המשטרה "מבפנים"

עו"ד פלילי משנת 1998 ניסיון באלפי תיקים פליליים

הקשבה, תמיכה וליווי אישי בתהליך רגשי מורכב וקשה

מחשבה חדה
ותמיד מחוץ לקופסא

מועמד לשעבר
לתפקיד שופט

מאות המלצות אישיות ואותנטיות מלקוחות

הלקוחות שלנו מספרים

משרד עו”ד גיל באיער זכה למאות המלצות חיוביות (ר׳ למטה)

5.0 ★★★★★ (מעל 200 המלצות)

פתרונות המשרד

עבירות אלימות

עבירות סמים

עבירות מין

עבירות נוער

עבירות רכוש

סדר דין פלילי

מאמרים קשורים

איך להוציא רישיון נשק

קבלת רישיון נשק היא צעד מכריע עבור אנשים המעוניינים להחזיק ולהחזיק נשק באופן חוקי. עם זאת, ניווט בתהליך המורכב של קבלת רישיון נשק יכול להיות

קרא עוד »