עורך דין עבירות מין

תמונה ראשית עו"ד גיל באיער

עורך דין פלילי עבירות מין - עבירות המין הנפוצות

החומרה של עבירות המין השונות וכן העונשים הקשים המוטלים על מבצעי עבירות מסוג זה, מחייבים כל אדם, אשר הוגשה נגדו תלונה על ביצוע עבירת מין, יהיה אשר יהיה – לפנות, במהירות האפשרית, אל עו”ד פלילי מנוסה, אשר יעניק לו ייעוץ משפטי ראשוני.

הדברים אמורים באופן טבעי לגבי כל חשוד בעבירת מין, גם עבור אלו הבטוחים בחפותם בכל מאת האחוזים. הסיבה לכך הנה, מכיוון שבמסגרת החקירה המשטרתית הראשונה עלול אדם שאינו בקיא בשיטות השונות של החוקרים לקשור עצמו לביצוע העבירה ולהפליל את עצמו גם מבלי שעשה דבר או כאשר הדבר אינו נדרש ועלול לסבך אותו, בהמשך, כשתתגלה לפניו התמונה המלאה.

להלן, נסקור, בקצרה, את עבירות המין המרכזיות: הטרדה מינית, מעשה מגונה בפומבי, החזקת חומר תועבה, גרם מעשה מגונה והטרדה מינית של בת פחות מ-15 (עבריינות מין מקלדת), בעילה אסורה בהסכמה, מעשה מגונה, מעשה סדום, אינוס.

חוק מניעת הטרדה מינית שנחקק בשנת 1998 אוסר להציע הצעות מיניות בפעם השנייה, לאחר שבפעם הראשונה הצד השני הראה שאינו מעוניין. חריג לכך יהיה הצעה מינית למישהי שגילה פחות מ-15 או הצעה מינית למישהי שנמצאים איתה ביחסי עבודה/שירות/חינוך/מרות או אמרה מבזה בנוגע למינה או למיניותה או לגופה (כלומר, די באמירה אחת כזן לאישה ואין צורך בסירוב, נוכח חומרת האמירה).

מעשה מגונה בפומבי יהיה מעשה שניתן לראותו ממקום ציבורי (כולל כזה שנעשה בביתי שלי) שיש בו אלמנטים מגונים (כגון: אוננות) או השתנה בציבור, תוך חשיפת איבר מיני לציבור.

החזקת חומר תועבה הנה החזקה של קבצים המכילים דמויות של קטינים (אפילו מצוירים) ואפילו החזקה ללא ידיעה. העונש הקבוע בחוק הנו עד שנת מאסר והעונש הנוהג הנו עבודות שירות (כל עוד לא היה מדובר בתוכנת שיתוף), כל עוד הנאשם זכה לתסקיר חיובי מקצינת המבחן (ולא תמיד רצוי לשלוח את הנאשם לתסקיר כזה. הדבר תלוי מהתרשמות הסנגור מאישיותו של הנאשם).

“עבריינות מין מקלדת”: משטרת ישראל מנסה, ב-10 השנים האחרונות להילחם בפדופילים ברשת באמצעות הפעלת סוכנות מוסוות הפועלות בצ’אטים הכלליים. אלה מתחזות לילדות בנות 13 (כגון: בכינוי “סיוון 13”) וממתינות שיפנהו אליהן. לאחר תחילת שיחה, השיחה עוברת לצ’אט פרטי. בשלב כלשהו, הגברים מתרברבים בפניהן אודות יכולותיהם וגופם ומציעים לשלוח להן תמונות אינטימיות או שולחים להן. שלא כמו בעולם האמיתי, אותה “סיוון” אינה מנתקת מגע אלא ממשיכה בצ’אט ולפעמים אף משתפת פעולה (אף אם לא באופן של שליחת תמונות מצידה). כך, כאשר מתפוצצת הפרשה, מוצא עצמו אותו גבר חרמן, נעדר עבר פלילי, לרוב, עצור, ביחד עם 15 גברים נוספים, כולם נעדרי עבר פלילי בתחום עבירות המין, כאשר הסוכנת המשטרתית הצליחה להמשיך את הקשר עמו, במשך מספר שבועות, והוא, ברוב חרמנותו וטיפשותו, הציע לה הצעות מגונות, שלח לה תמונות של אבר מינו, ביקש ממנה לבצע בעצמה מעשים מיניים ואולי אף איים עליה כי במידה שלא תעשה זאת-יספר לבני משפחתה אודותיה או יפיץ תמונות שלה. באותם כתבי אישום, נעים העונשים אותם יקבלו הנאשמים בין 9 חודשי עבודות שירות לבין כשנתיים מאסר.

בעילה אסורה תתקיים, כאשר מדובר בקטינה בגילאים 14-16 ובחשוד מעל גיל 18 והיחסים ביניהם קוימו בהסכמה. נוכח העובדה כי גיל ההסכמה ליחסי מין בישראל הוא 16, הרי שקיום יחסי מין (חדירה) לפני גיל 16 הנו אסור, מבחינה חוקית. לרוב, העונשים בגין ביצוע עבירה זו הנם מספר חודשי עבודות שירות.

מעשה מגונה מוגדר כמעשה לשם סיפוק או ביזוי מיני. יכול הדבר להיות נגיעה בישבן או בכתף או נשיקה על השפתיים. תתכן טענה כי היה מדובר בנגיעה, בטעות, או שצד אחד התבלבל לחשוב כי הצד השני הסכים למעשה (נשיקה בדייט, למשל). הויכוח המרכזי יהיה בנוגע לכוונת החשוד בביצוע המעשה המגונה וכאן יש לרכז מירב המאמצים בשכנוע הפרקליטות. במידה שהוגש כתב אישום וחומר הראיות הנו משכנע בכיוון אשמת הנאשם, הרי שהעונשים הנוהגים בגין מעשה מגונה נעים (למעט חריגים) בין מספר חודשי עבודות שירות למאסר, בפועל, לתקופה של כשנה. הכל בהתאם לחומרת המעשה, נסיבותיו, ומספר הפעמים שנעשה.

מעשה סדום מוגדר כהחדרת חפץ אל פי הטבעת או כהחדרת אבר מין זכרי אל הפה. כלומר, מין אנאלי ומין אוראלי (החדרת פין). במקרה של הרשעה בעבירה זו, העונש הצפוי הוא עונש מאסר ויש לעשות כל שניתן למצוא בעיות בחומר הראיות או, לחילופין, להגיע להסדר עם הפרקליטות בנוגע לעונש, כך שלא יכלול מאסר בפועל (בדרך של תיקון העבירה או בדרך אחרת).

אינוס: קיימות מספר קטגוריות לעבירת האינוס: אינוס בהסכמה, כאשר הצד השני הוא בת פחות מ-13. אינוש ללא קבלת הסכמה, כאשר הצד השני ללא יכולת לתת הסכמה בשל מצב של שכרות או מצב נפשי של פיגור. אינוס ללא הסכמה, כאשר הצד השני לא הסכים והצד הראשון השתמש או לא השתמש בכוח. העונש המקסימאלי הקבוע בחוק בגין אינוש הוא 20-25 שנות מאסר והעונש הנהוג בגין עבירת אינוס “רגילה” אינוש חד-פעמי של בגירה, ללא תקיפה מיוחדת, הנו כ-3-5 שנות מאסר. בתיקים כאלה חשיבותו של הליך השימוע, טרם הגשת כתב אישום, הנו קריטית, ובמקרים רבים ניתן לשכנע את הפרקליטות בדבר בעייתיות בחומר הראיות המצדיקה סגירת התיק מחוסר ראיות ואי הגשת כתב אישום כנגד החשוד.

עורך דין לעבירות מין

בין סוגי התיקים של עבירות המין שבהן מטפל משרדנו ניתן למצוא:

עורך דין פלילי המתמחה בעבירות מין קלות:

עורך דין פלילי המתמחה בעבירות מין קלות הוא עורך דין בעל ניסיון וידע ספציפיים בתחום עבירות המין, תוך התמקדות בעבירות הנחשבות “קלות” יחסית. עבירות אלו יכולות לכלול:

  • מעשים מגונים
  • הטרדה מינית
  • הצעות מיניות
  • הפצת תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני ללא הסכמה

עורך דין המתמחה בתחום זה יכיר את החוקים והפסיקה הרלוונטיים, ויהיה בעל ניסיון בניהול תיקים מסוג זה מול מערכת המשפט.

חשיבות בחירת עורך דין מומחה:

  • עבירות מין הן בעלות רגישות ייחודית, הן מבחינה משפטית והן מבחינה רגשית.
  • עורך דין מומחה ידע כיצד להתמודד עם המורכבות של תיקים אלו, תוך שמירה על זכויותיו של הנאשם וטיפול רגיש ומקצועי.
  • ניסיון העורך דין יהווה גורם מכריע בהשגת תוצאות חיוביות עבור הנאשם, הן מבחינת הענישה והן מבחינת ההשלכות על חייו האישיים.

טיפים לבחירת עורך דין פלילי המתמחה בעבירות מין קלות:

  • קבלת המלצות מחברים, משפחה או גורמים מקצועיים.
  • חיפוש באינטרנט ובאתרים ייעודיים.
  • בחינת ניסיון העורך דין והצלחותיו בתיקים דומים.
  • קיום פגישה אישית להתרשמות מהעורך דין ומההתאמה שלו לטיפול בתיק.

חשוב לזכור:

בחירת עורך דין פלילי היא החלטה חשובה שעשויה להשפיע באופן משמעותי על עתידך.

פנו כבר עכשיו אל משרד עו”ד פלילי גיל באיער ונשמח ללוות אתכם, החל משלב החקירה, ולייצג אתכם בערכאות המשפטיות השונות.

תוכן עניינים
השאירו פרטים

ועו”ד גיל באיער יחזור אליכם בהקדם לשיחת ייעוץ ראשונית

נעים להכיר

עו”ד פלילי גיל באיער

הרוב המכריע של הלקוחות שמגיעים אלי למשרד הם נורמטיביים. אבל יש להם מכנה משותף אחד: אצל רובם מדובר בפעם הראשונה שהם נחקרים בתיק פלילי והם נמצאים במצב רגשי לא קל. יתכן שמדובר בעבירה שהם ביצעו, בלהט הרגע, וייתכן שבכלל מדובר בעלילת שקר או בהוצאת דברים מכל פרופורציה.

בכל אותם מקרים, אני נמצא שם עבורם כדי לתמוך, להכיל וכמובן להעניק להם את השירות המקצועי הטוב ביותר שאני יכול לתת, תוך שאני מסביר להם, מראש, את הסיכויים ואת הסיכונים. מכיוון שעבדתי, בעבר, כתובע משטרתי ויש לי ניסיון רב, אני מכיר את כל הטריקים וה”שטיקים” וחושב מחוץ לקופסא.

ודבר אחרון ומאוד חשוב, מבחינתי: אני תמיד אהיה זמין עבור לקוח שמתקשר אלי להתייעץ או לשאול שאלה או סתם רוצה לדבר.

עורך דין פלילי גיל באיער

למה לבחור במשרד עו"ד גיל באיער

תובע משטרתי לשעבר המכיר את עבודת המשטרה "מבפנים"

עו"ד פלילי משנת 1998 ניסיון באלפי תיקים פליליים

הקשבה, תמיכה וליווי אישי בתהליך רגשי מורכב וקשה

מחשבה חדה
ותמיד מחוץ לקופסא

מועמד לשעבר
לתפקיד שופט

מאות המלצות אישיות ואותנטיות מלקוחות

הלקוחות שלנו מספרים

משרד עו”ד גיל באיער זכה למאות המלצות חיוביות (ר׳ למטה)

5.0 ★★★★★ (מעל 200 המלצות)

פתרונות המשרד

עבירות אלימות

עבירות סמים

עבירות מין

עבירות נוער

עבירות רכוש

סדר דין פלילי

מאמרים קשורים

מעשה מגונה שלא בהסכמה

מעשה מגונה שלא בהסכמה

מעשה מגונה הוא סוג של עבירת מין חמורה שדינה מאסר בפועל. מעשה מגונה שלא בהסכמה נוגע לעשיית פעולה התנהגותית שהיא בעלת אופן מיני, כלפי אדם

קרא עוד »