שוד/שוד מזויין

תמונה ראשית עו"ד גיל באיער

שוד היא עבירה פלילית, אשר אם בוצעה תחת נסיבות מחמירות עלולה לגרור עונשי מאסר כבדים מאוד. המחוקק ובתי המשפט רואים בעבירת השוד עברה חמורה. ניסיון לביצוע שוד עלול לגרור מאסר של 7 שנים, ביצוע שוד 14 שנה ואילו ביצוע שוד מזויין 20 שנה.

ההבדל בין גניבה, עבירת שוד ועבירת שוד מזוין

גניבה מוגדרת כלקיחת חפץ של אדם ללא כוונה להחזירו. כשמדובר בגניבה המתבצעת תוך הפעלת כוח (חטיפת תיק מכתפה של אישה כאשר היא מתנגדת, למשל) או איום בהפעלת כוח, הגניבה הופכת לשוד. כלומר, שוד כולל תמיד שימוש באלימות או איום בהפעלת כוח. חשוב לציין שאין בכלל חשיבות ליכולתו של הנאשם לממש את האיום. כך, למשל, שוד בעזרת אקדח צעצוע עדיין נחשב לשוד לכל דבר ועניין (אם כי, הוא לא יוגדר כשוד מזוין). אם השוד לא הצליח הרי שמדובר בניסיון לשוד בלבד.

יסוד האלימות

יסוד האלימות או האיום באלימות הוא, בעצם, ההבדל בין גניבה לשוד ובית המשפט הוא זה שמחליט מה נחשב כאלימות. כדאי לדעת שהרף שבית המשפט הציב הוא נמוך מאוד, כך שכל מעשה גניבה שמעורב בו יסוד כלשהו של אלימות או איום, גם ללא פגיעה בפועל, עשוי להיחשב כשוד. מספיק להוכיח שהנשדד הרגיש מאוים כדי להפוך את עבירת הגניבה לשוד.

הימנעות ממאסר בפועל

בעבירות של שוד ושוד מזוין, תוגש, לצד כתב האישום, גם בקשה למאסר עד תום ההליכים. בית המשפט יחליט האם להשאיר את הנאשם במאסר או לשלוח אותו לחלופת מאסר. במידה שאכן קיימות די ראיות נגד הנאשם, עורך דינו יכול לבקש לשלוח אותו לתסקיר של שירות המבחן לשאלת העונש. שירות המבחן יכול להמליץ על תכנית שיקום או תכנית טיפולית אחרת במקום עונש מאסר. סנגור מקצועי יכין את הנאשם לפני הפגישה עם קצין המבחן, הן לשאלת השחרור מהמעצר והן לשאלת ההמלצה על העונש.

לייעוץ ללא התחייבות, פנו למשרד עו”ד פלילי גיל באיער 052-3877227

או צרו קשר עכשיו באמצעות הטופס הבא:

[contact-form-7 id=”473″ title=”טופס יצירת קשר 1″]

נעים להכיר

עו”ד פלילי גיל באיער

הרוב המכריע של הלקוחות שמגיעים אלי למשרד הם נורמטיביים. אבל יש להם מכנה משותף אחד: אצל רובם מדובר בפעם הראשונה שהם נחקרים בתיק פלילי והם נמצאים במצב רגשי לא קל. יתכן שמדובר בעבירה שהם ביצעו, בלהט הרגע, וייתכן שבכלל מדובר בעלילת שקר או בהוצאת דברים מכל פרופורציה.

בכל אותם מקרים, אני נמצא שם עבורם כדי לתמוך, להכיל וכמובן להעניק להם את השירות המקצועי הטוב ביותר שאני יכול לתת, תוך שאני מסביר להם, מראש, את הסיכויים ואת הסיכונים. מכיוון שעבדתי, בעבר, כתובע משטרתי ויש לי ניסיון רב, אני מכיר את כל הטריקים וה”שטיקים” וחושב מחוץ לקופסא.

ודבר אחרון ומאוד חשוב, מבחינתי: אני תמיד אהיה זמין עבור לקוח שמתקשר אלי להתייעץ או לשאול שאלה או סתם רוצה לדבר.

עורך דין פלילי גיל באיער

למה לבחור במשרד עו"ד גיל באיער

תובע משטרתי לשעבר המכיר את עבודת המשטרה "מבפנים"

עו"ד פלילי משנת 1998 ניסיון באלפי תיקים פליליים

הקשבה, תמיכה וליווי אישי בתהליך רגשי מורכב וקשה

מחשבה חדה
ותמיד מחוץ לקופסא

מועמד לשעבר
לתפקיד שופט

מאות המלצות אישיות ואותנטיות מלקוחות

הלקוחות שלנו מספרים

משרד עו”ד גיל באיער זכה למאות המלצות חיוביות (ר׳ למטה)

5.0 ★★★★★ (מעל 200 המלצות)

פתרונות המשרד

עבירות אלימות

עבירות סמים

עבירות מין

עבירות נוער

עבירות רכוש

סדר דין פלילי

מאמרים קשורים

חיפוש ברכב

חיפוש ברכב

בשונה מחיפוש בבית הנערך, לרוב, על פי צו ומידע מודיעיני מוקדם, חיפוש הנערך ברכב הוא חיפוש ספונטני. בדרך כלל מדובר במצב בו רכב נראה בסיטואציה

קרא עוד »